måndag 30 april 2012

Vitlök

Klarar mig utan kappsäcken ett tag till, skönt! Lite medicintrixande bara. På med allt vad sömnmediciner och Zyprexa heter ikväll. Lägga till Voxra imorgon. Inte snåla med Stesoliden. Sen snabbkollar Dr C med mig på torsdag när jag ändå är hos Syster I. Har då aldrig varit med om en läkare som håller så tät kontakt när man är instabil.

Har köpt yoghurt och gurka till tzatziki, och kycklingklubbor, men mat lockar inte för stunden. Däremot vindruvsskålen.

Firas inget Valborg här inte. Mannen jobbar, men jag hade kunnat följa med till en brasa med en del av familjen som råkar vara i stan. Hoppar över det dock. Är ändå inte på humör, och jag ska följa doktorns order och varva ner och sova tidigt. Jag har på sätt och vis firat våren ändå idag, långpromenad där jag beundrat magnolior, tulpaner och maskrosor. Näsduksträdet står ännu kalt. Och eftersom jag är svensk får jag tillägga: vi har underbart väder här. Det var närmast folktomt inne på Espresso House, folk kom bara och handlade take away-muggar.

Blir långt kvällssamtal till Mannen, om han har det lugnt på jobbet.

14 kommentarer:

  1. Skönt att du slapp inläggning. Och jag hoppas att medicinerna fixar läget för dig. Jag är glad att du har en läkare som verkar bry sig om hur du har det.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bättre att vara hemma. Ska sköta om mig och ge medicinerna en chans.

      Kram!

      Radera
  2. Hoppas du får hjälp kemiskt nu. Så att det vill lugna sig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag känner ändå en viss förhoppning om att det ska bli bättre redan inom några dagar. Bara jag hjälper kemikalierna på vägen genom att ta hand om mig.

      Radera
  3. varm valborgskram :)
    vi ska bara vara hemma å se på tv. ledigmysa i morgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har man inget svinkul alternativ så kan det vara nog så mysigt hemma i soffan, tillsammans.
      Kramar!

      Radera
  4. Inget firande här heller
    H kommer på lite ost och kex
    Brasan ser vi från balkongen
    Alkoholfritt blir det pga pillerläge
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brasa från balkongen låter effektivt. Hoppas ni får det trevligt i all stillsamhet.
      Kram! ♥

      Radera
  5. Ja här blir det också lugnt. Ingen brasa för jag är för trött. Det här kanske du inte vill svara på...... men jag undrar hur mkt en normaldos stesolid är på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar 5-10 mg vid behov, högst 3 ggr per dag, vilket är normaldos enligt FASS. Fast det är väldigt sällan jag tar den högsta sammanlagda dosen, oftast blir det 5-10 mg per dag vid enstaka tillfällen. Är ju inte så bra att ta dem regelbundet, risk att bli beroende, de tappar också lätt i verkan om man blir tillvand.

      Ha det så lugnt då ikväll

      Radera
  6. Vad skönt. Kämpa vidare!
    Och om vindruvor - jag har blivit helt galen i det på sistone!

    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är väldigt lättätna!

      Kram!

      Radera
  7. Svar
    1. Träd som det växer tulpaner i kan bara inte bli fel :)

      Radera