onsdag 4 april 2012

Skifte

Halverade sömnmedicinen och sov hela natten och en snutt på förmiddagen, så nu vet jag att jag inte behöver så mycket, skönt.

Det känns bättre idag. En del är kanske placebo, jag känner små förändringar i kroppen av Voxran, snabbare hjärtfrekvens, en kittlande känsla på huden, milt tryck runt huvudet, och jag sammankopplar det med liv och energi. Hursomhelst så är det välkommet.

Vi firar bröllopsdag idag. Inget storslaget, det blir lunch på stamrestaurangen. Och jag tror det blir månadens bubbel ikväll. Tänk så fort de här åren har gått, jag minns allt så väl från bröllopet, stackars Mannen har glömt hälften för han blev enormt förkyld med säkert 40 graders feber just den dagen. Men jag har bildbevis på att han var där. ;)

Har deklarerat i morse, via mobilen. Inget mer rusa till brevlådan i sista stund. Det var inte alltid bättre förr. :)

Nä, nu får jag sluta sega runt i morgonrock.

12 kommentarer:

  1. Grattis på er bröllopsdag :)
    Ha en fin dag och kväll.

    SvaraRadera
  2. har en lite bättre dag. sitter i blomkrukan och sniffar på de ännu icke frostnupna penséerna...
    maten idag blev en höjdare. nu ska jag läsa om stil och elegans!
    kram till fina underbara du - så glad jag blir att du andas lite lättare toner ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du - hoppas du får en fin skärtorsdag med lagom många påskkärringar. ;)

      Radera
  3. Grattis till bröllopsdagen!!!! Verkligen! Jag vill oxå gifta mig.... kanske det blir en vacker dag....! Det är fint att ha en bra partner!
    Bra jobbat med deklarationen! Själv ligger jag långt efter...... brukar bli lådan i sista minuten :) . Det funkar.
    Jag HATAR morgonrock..... vet inte varför..... många tycker det är mysigt och så men jag känner bara att jag släpar runt på en del av sängen..... men föralldel...... trivs på i din morgonrock! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var roligt att gifta sig, en symbolhandling.

      Haha, det är nog därför jag gillar morgonrock - det är som en bit av sängen. När man inte riktigt känner för att gå upp så...

      Kram!

      Radera
  4. Grattis på er bröllopsdag. Själv så är jag ju inte gift. Sambo i 36 år med samma karl. Härligt att du mår lite bättre. Kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambo är väl bra, huvudsaken att man trivs ihop. 36 år är beundransvärt!

      Kram!

      Radera
  5. Grattis!
    Hoppas ni hade en trevlig bröllopsdag!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa. Lugnt och skönt.
      Kram!

      Radera
  6. Men grattis i efterskott ♥

    Många kramar

    SvaraRadera