måndag 30 april 2012

Havsmask

Efter några dagar av grym trötthet då jag sovit bortåt 12 timmar ovaggad så kommer plötsligt en vakennatt. Tror jag slumrade till en halvtimme, kanske, trots att jag tog Stesolid som jag brukar bli lite slö av sent på kvällen för elak ångest. Tänker hela tiden "jag somnar säkert snart" så jag har inte tagit någon sömnmed, och nu är det väl sent, vaknar ändå när Mannen ska upp om två timmar.

Koltrastarna börjar sjunga ganska precis vid fyra.

Är inte ett dugg uppåt, bara mörka tankar. Värsta tillståndet, trött men klarvaken, rastlös men oförmögen att ta itu med något. Blod flimrar bakom mina ögonlock. Måste ändå samla mig idag, klä på mig i tid, gå ut, gå på läkarbesök. Tanken lockar mig icke, men det kanske är rätt läge för ett sådant ändå.

Såg på Kunskapskanalen att vårt genom grovt sett är en fyrdubbel kopia av genomet hos en urgammal havsmask, vår förfader (anmoder?). Kanske är det den masken jag känner i hjärnan i natt.

6 kommentarer:

  1. är väl bra att gå till farbror doktorn då...
    just när det är som skitigast.
    jag har sagt ifrån nån gång, att jag inte vill mer. men måste.
    och berättat om den totala meningslösheten.
    "du måste finnas..." är en sång jag tänker på ibland.
    att det är nödvändigt att jag blir kvar.
    för barnens skull. INGET annat.
    JAG behöver inte MIG.
    kram och ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sorgligt att du ska känna så...
      ♥♥♥

      Radera
  2. Jag har sovit lite extra för dig inatt och det är BRA att du ska till doktorn idag. Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Lycka till hos doktorn och se nu till att du får valuta för pengarna =)
    Ha en bra Valborg!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Min doktor är okej så det kan nog vara värt 300. Kanske går det att trixa med medicinerna. Eller nåt.

      Hoppas du får en fin Valborg själv!
      Kram!

      Radera