måndag 16 april 2012

Nattstämning

Innehåller snack om självmord



Det är lurigt det där med att gå och lägga sig hyfsat tidigt. Vaknar man mitt i natten har man sovit tillräckligt för att inte somna om, men inte tillräckligt för att vara utsövd. Jag gav upp livet under duntäcket och gick med i vakenvärlden. Har diskat lite, gjort kaffe, nu datorn en stund. Så kommer jag bli trött igen lagom tills jag ska upp och väcka Mannen... Blir väl en rejäl middagslur idag. Fast visst ja, jag ska till Syster I på eftermiddagen. Sak samma, jag har sovit så mycket de senaste nätterna så jag har att ta av.

Mår inte så dåligt men finner mig själv sitta och tänka på metoder att ta mig av daga. Bra broar, rätt piller, shoppinglista på Clas Ohlson. Snacka om att hjärnan har inkörda hjulspår. Finns det nu ett liv efter detta så kommer jag bli väldigt snopen om jag dör på något annat, naturligt sätt.

Usch vad jag vill sluta med medicinerna. Längtar efter att flyga, även om jag vet att det är livsfarligt.

Kanske är jag bara uttråkad. Det blir bra att åka till Stockholm.


Och så lägger vi till sedvanlig disclaimer att jag inte har någon som helst avsikt att göra något dumt just nu.

10 kommentarer:

  1. jag äter medicin sedan snart 20 år. vågar inte sluta och vet inte varför jag skulle heller.
    svettas floder på nätterna och går inte ner i vikt. men barnen behåller sin mamma!
    kram och sova middag är oss väl förunnat. vi som är sjukskrivna/arbetslösa. nån j*a fördel ska ett liv i träsket få ha tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det hjälper dig med medicinen så finns det väl ingen anledning att sluta, då tycker jag att du gör rätt.
      Ja, det är en stor fördel att kunna sova när man behöver. :)

      Radera
  2. Jag ska jobba i dag. Har sovit skit inatt. Herr Ångest väntade på mig när jag vaknade. Försökte kasta honom från balkongen men kattstängslet var i vägen. Det är bara att kämpa på. Orkar inget men vill inte ge upp. Sjukgymnastik med avskjutna fötter i em (stötvågsbehandling på hälsenorna). Innan dess... troligen "bannor" av chefen för att jag varit hemma ytterligare några dagar = samtal till företagshälsan. Handskrivna brev till husläkaren och gynekologen. Lika bra att vara förutseende och utesluta. KAN ju vara så att mina besvär handlar om att jag börjar bli en klimakteriekossa.

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, allt man behöver ta itu med fast man inte orkar. Det där med klimakteriet är alltid något att tänka på. Undrar hur jag kommer att må när det sätter igång, kan ju bli hur som helst.

      I vilket fall, jag hoppas att du kommer lindrigare undan idag än befarat.

      Kram ♥

      Radera
  3. Disclaimer or not. Det låter bra att åka till Stockholm så du får annat att tänka på. Hurvida det funkar eller ej vet jag ju inte men ett litet inlägg eller ett par hundra till vill jag förstås läsa här :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller så blir Stockholm en smärre katastrof. Man vet aldrig i förväg. Men en kan ju inte heller låsa in sig för evigt. :)

      Kram tillbaka!

      Radera
  4. Kära S.
    Jag snurrar oxå runt i tankar kring självmord men.....det är TANKAR och man behöver inte agera på dem..... de är påfrestande nog bara i sitt varande och vem vet..... om impulserna blir för starka. Men jag hoppas att du åker till psykakuten då!!!!! Jag tror på att det är bra att ventilera.... i lagom mått - så man inte sänker sig själv med för mycket negativt. Ja du vet..... den där balansen.....som är bra för en. Men om man alltid håller allt inne kan det växa sig starkare...... tror jag.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det går mycket på gammal ingrodd vana... kan dyka upp lite när som helst, även när jag inte mår dåligt. Men jag vill inte alls dö just nu så det är lugnt. Och skulle det plötsligt bli riktig kris så kontaktar jag psyk, jag lovar.

      Kram!

      Radera
  5. Ja sånt kan nog gå på som av annan vana...svårt att tänka annorlunda....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har man ägnat ett antal år åt att tänka på det så... Men jag har släppt det för idag.

      Radera