fredag 6 april 2012

Tokplan

Mycket drömmar för en gångs skull (eller jag ska säga: jag blev medveten om en del drömmar, drömmer gör man ju alltid om man inte är svårt hjärnskadad eller något). Räddade dödsdömda undan avrättning genom att åka en massa gamla hissar upp och ner. Min gamla psykolog skulle säkert gillat att tolka den, jag rycker bara på axlarna.

Vi ser en märklig serie just nu, Sons of Anarchy, som handlar om ett motorcykelgäng i en liten håla. Våldsam förstås men med tillräckligt mycket mänskligt drama för att hålla intresset uppe. Det går inte att komma ifrån att det är lite spännande (och kanske inte så nyttigt, eller är det?) med skurk-serier - ett klassiskt exempel är väl Sopranos - där man på sätt och vis kommer att identifiera sig med diverse bad guys. Mamman från Våra värsta år, Katey Sagal, spelar mc-drottning och det funkar faktiskt. Har några avsnitt kvar så fredagen är räddad. Vill inte göra något utanför mitt hem. Borde väl plantera lite penséer förstås... återstår att se om jag masar mig ut.

Hjärntrött. Inte helt på topp. Behöver förhålla mig till om jag ska göra en massiv utflykt på måndag. Åka vid halv nio, hemma halv elva på kvällen. Jag vill gärna, en kompis har en fotoutställning, men det är långt åt h-e bort. Först tåg och buss i två timmar till plats X, sedan åka med henne i bil till plats Y. Väl där får jag vackert vänta tills hon är färdig och kan skjutsa mig tillbaka till plats X för att sedan åter ta buss och tåg (som inte går så ofta när det är röd dag). Inget sätt att komma undan om jag blir paniktrött.

När jag ser det utskrivet så där fattar jag ju att det inte går. Lägg till det att det är födelsedagskalas för Mannens ena son på söndag.

Jag längtar efter tiden då man inte tänkte, utan bara gjorde.


12 kommentarer:

  1. Låter roligt med fotoutställning - men jag förstår dig..... det kan komma massivt surt under och efter en sådan lång utflykt..... trist nog. Glader påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kontaktperson säger att jag visst kan göra saker, men jag måste anpassa det så jag orkar. Här går det faktiskt inte att anpassa, det är allt eller inget. Bläh.

      Men det är inte hela världen. Glad påsk själv!

      Radera
  2. Skippa resan även om det låter som en härlig dag med en god vän. Allt har sin tid ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kloka Hulda. Har annat roligt framför mig. ♥

      Radera
  3. Tråkigt att ditt mående skall behöva stoppa dig från att göra saker du vill göra.

    Jag längtar också efter tiden då en inte behövde tänka utan bara gjorde. Det känns som om det var väldigt längesedan...

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland undrar jag om det är det faktum att man blir medveten om sina problem som gör det till problem? Nej, så enkelt är det inte. Men ändå.

      Kram!

      Radera
  4. Jag ska också på kalas på söndag, en liten go nybliven tvååring som ska firas. Antar att din mans son är lite äldre än två =)
    Hoppas du får en bra påsk.
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter härligt, Maria. Jag vet hur mycket du bryr dig om dina "adoptivbarn". :)

      Påskkramar!

      Radera
  5. just långa jobbiga resor och när man är i händerna på någon annans villkor är förödande för mig.
    jag vill alltid kunna gå ifrån NU - på fläcken.
    så stockholm blir kanon. jag har bestämt allt.
    flickorna bestämmer shopping och tillsammans hittar vi på matställen. ska bli så underbart. det jag längtar mest efter av allt nu.
    kram och påsk är det. ingen höjdare om du frågar mig.
    älskar ju höst å mörker å regn å JUL ♥
    så gillar jag dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra att du har en plan för er resa. Och bor man på hotell kan man alltid dra sig undan en stund om man känner att man vill varva ner, det är svårare om man bor hos släkt eller så. Tycker jag.

      Jag som inte har småbarn kan i princip strunta i påskandet, rätt skönt. Även om jag inte delar din kärlek till hösten. ;)

      Radera
  6. jag tor inte heller att den resan är nån höjdare. Självklart vore det väl toppen att få träffa din kompis och se fotoutställningen. Men som sagt att det kan komma surt efteåt. Jag håller med dig om att förr kunde man vara mer impulsiv. Och det var ju det som gjorde att det blev så kul. Inga förväntningar. Fortsatt trevlig påsk på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju som ni säger, jag ser det, skulle få betala dyrt efteråt. Men trist är det. Lite får man sura. ;)
      Glad påsk!

      Radera