söndag 8 april 2012

Brödkant

I protest mot världen gick jag och lade mig halv nio (och tvärsomnade utan piller). Vaknade följdaktligen rätt tidigt, men världen måste ha lyssnat på mig för det känns inte alltför illa. Har bakat bröd och dessutom diskat undan efter mig. Det är en schablon, men doften av nybakat bröd är verkligen ett lyft. Kul att överraska Mannen med när han kommer hem från jobbet om en stund (ytterligare en schablon, mannen sliter för brödfödan, kvinnan bakar den - fast brödbak är ju bland det trevligare hushållsarbetet, jag lider inte).

Släktkalas på schemat, Mannens f.d. ingifta släkt så att säga. Jag önskar att jag kunde tycka att det är kul, men jag är måttligt road, fast det är mest för att jag tycker det är jobbigt att sitta i flera timmar och vara artig medan det snurrar i huvudet, jag tycker om dem annars och de är snälla mot mig trots att jag är "den nya kvinnan". Men det ska väl gå bra idag, jag är inte så trött.

Det känns lite gammalt att skriva om vikt, men jag har snart blivit av med Zyprexa-kilona, vilket är skönt, mest för att slippa känslan av att gå upp och upp. Nu är det bara alla Risperdal-kilona och Lyrica-kilona kvar. ;) Någon fullskalig bantning eller specialdiet pallar jag inte med psykiskt, så det handlar mest om att minska på sötsakerna. Tyvärr gillar jag inte alls att gym-träna men gå mer borde jag. Hade kunnat tänkt mig en långpromenad idag, men det hinns nog inte med.

Lyssnar på dyster musik för att påminna mig själv om att jag inte är suicidal, och jo, det finns en logik där men jag orkar inte förklara.

12 kommentarer:

  1. Den där logiken är nog ganska logisk... om man verkligen tänker efter.

    Även jag borde gå mera. När kroppen vill ska jag försöka hitta viljan. Konstigt att viljan finns nu när jag inte kan??!!

    Håller tummarna för att du får en fin dag idag trots att du ska sitta länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är märkligt, att man vill det man inte kan. Jag skulle vilja jogga men vågar inte riktigt av rädsla för att ryggen ska bli sämre.

      Tack, dagen blev uthärdlig.

      Radera
  2. Mmm, nybakt bröd :)
    Synd bara att ingen i min familj gillar att agera bagare särskilt ofta :)
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tänk att ha en äkta bagare i familjen! Men vederbörande skulle kanske inte vilja ta med jobbet hem...

      Kram!

      Radera
  3. Hoppas att det gick bra med "släktträffen". Och att det inte var alltför utmattande.

    Och det blir väl egentligen aldrig gammalt att skriva om vikten. Det är ju trots allt den kropp vi måste dras med, hela våra liv. Så att vara nöjd och trivas med den är något av det viktigaste vi har. Eller?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Släktträffen gick nog bra men trött blev jag...

      Ja, det går väl inte helt att separera sig som människa från sin kropp. Känner mig lite patetisk bara, "alla kvinnor oroar sig för vikten". Men jag är lite fixerad just nu.

      Kram!

      Radera
  4. Aha, då var det ditt bak som doftade så gott:)Inte kul att vara social om man inte känner för det. Hoppas att det gick bra. ofta så är det just då som det blir trevligt, då man inte har några förväntningar. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kändes det ända till dig? :) Det gick nog bra, men det blev fyra timmar, vilket är ca tre för mycket för mig. Men men.

      Radera
  5. tom waits rekommenderas om du inte redan upptäckt honom....
    stor kram - jag mår sämre än vanligt :(

    SvaraRadera
  6. Gillar Tom Waits. Skulle kunna ha "Time" på min begravning.

    Så trist att höra att du mår dåligt. Du har en del att oroa dig för antar jag. Men jag hoppas att det mesta löser sig.

    Kram tjejen!

    SvaraRadera
  7. ingen logik som kräver förklaring<3

    SvaraRadera