måndag 23 april 2012

Summarum

Söndagen började bra. Vi hann äta frukost i lugn och ro hos våra härliga värdar, och sedan blev det Moderna museet. Den berömda geten o.s.v. Och vi var kloka nog att inte försöka se precis allt, utan sluta när huvudet blev fullt. Lite thai på det och så dags att hoppa på tåget.

Tyvärr var det en sån där dag då det rådde kaos i tågtrafiken. Först bytte de plötsligt spår för vårt tåg när vi stod och väntade för att gå på, tur att en kvinna sa till oss. En nedriven kontaktledning stökade sedan till det så vi fick åka en omväg. Och när vi hunnit till mitt i Småland så hade ett åskväder slagit ut signalerna och vi fick krypa fram. Jag ska väl inte gnälla för mycket, vi var inte mer än 1,5 timmar sena till Lund. Men när det börjar bli sent på kvällen och man ska passa anknytande tåg så känns det störande. Nåja, jag kom hem iaf.

Slutbetyget på resan blir ändå mer än godkänd. Det är roligt när ens förhoppningar på en trevlig helg infrias.

Idag har jag gått upp tidigare än jag ville för att ta blodprov. Känner mig rätt kraftlös och hur den befarade aktivitetsbaksmällan smyger sig på. Bara att stå ut.

8 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du hade en bra resa. Hoppas att du inte har för mycket att stå i de kommande dagarna (förutom blodprovet) och att du får vila ut.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska träffa Syster I och Dr C om en halvtimme... är verkligen inte inspirerad men det är väl nyttigt ändå kanske... Och måste ringa tandvården om en tappad fyllning. Men ikväll blir det soffan.

      Kram!

      Radera
  2. Jamen bra att få en rolig helg..men nu kanske det är bra att vila...lättare sagt än gjort förstås..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är helt slut men det var att vänta.

      Radera
  3. bara låta saker bero nu. så du mäktar med intryckssmältning.
    jag längtar sthlm så jag skulle kunna åka i morgon :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att du längtar - hade jag orkat hade jag stannat en hel vecka!

      Radera
  4. Oj vilken upplevelse. Vilken pärs. Men ändå trevligt. Ja det är dubbelt det där, även om det är värt baksmällan!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är värt det, att känna sig levande en stund.

      Radera