torsdag 5 april 2012

Signalspaning

Sitter här ändå. Min hjärna gnäller. Jag slår dövörat till. Egentligen är jag inte trött, inte i resten av kroppen, men huvudet känns surrigt och luddigt på samma gång.

Det tär på mig att vara vaksam. Teckentydare. Är det upp? är det ner? Ska jag anse detta ett läge för Zyprexa eller inte? Räknas det som tillräckligt stabilt neutralt för att sänka Voxran? Behöver jag sömnpiller? Är det påkallat med Stesolid? Och det är bara kemikalierna, sedan kommer stresshantering, sömnhygien, solljus. Orkar jag verkligen träffa NN? Födelsedagskalas? Ska jag planera en resa, eller är det en biljett till helvetet? Bloggar, ska jag verkligen läsa dem och låta andra ta plats i min hjärna? Men utan sociala sammanhang smulas jag sönder.

Storhandla på Willys. När vi nu samlat oss tillräckligt för att komma iväg... Sill ikväll, jag skålar i alkoholfri snaps. Skål för allt ambivalent trevande i mörker!

10 kommentarer:

  1. Ambivalenta Hulda skickar över ett par Glad-Påsk-Kramar. Kommer hålla mig i viloläge under långledigheten. Endast gå utanför dörren för extrema nödvändigheter som övningskörning m dottern, tvättstugan och eventuellt matinköp...

    SvaraRadera
  2. Glad-Påsk-Kram kära Hulda. Lite trist att du ska behöva ta det lugnt, men när du nu behöver det så hoppas jag att du får det.

    SvaraRadera
  3. den skålen gillade jag! skålar tillbaka med min kaffekopp i högsta hugg!!


    önskar en glad påsk! att helgen blir snäll mot dig och självfallet din familj likaså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här påskas inte så mycket, har ju inga småbarn. Och Mannen jobbar påskafton. Rätt skönt att faktiskt ha möjlighet att mest flyta planlöst omkring som en amorf kolbit.

      Hoppas du kan göra vad du känner för i påsk, eller åtminstone det som är nyttigt. :) Glad påsk!

      Radera
    2. fick wikipediasöka på amorft kol. sicken metafor hähä

      Radera
    3. Lite onödigt nördigt kanske. :)

      Radera
    4. nördigt är gött! 9gag.com brukar mätta en form av mina nördigheter rätt bra 8-]

      Radera
    5. Haha, rätt underhållande ju.

      Radera
  4. just att läsa bloggar är den sociala biten jag håller fast vid.
    lagom långt borta, ändå nära när innehållet knackar på innanför skärmen.
    fast mest går jag omkring och önskar tillbaka mitt långa hår...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trist med håret. Ibland önskar jag tillbaka mitt långa hår, men det är så tunt att det ändå inte blir särskilt snyggt, så jag sörjer inte mycket.

      Radera