lördag 28 april 2012

Interludium

Må så vara att jag har fått basröst, men i det stora hela går det ingen nöd på mig. Fläskfilé med Mannens extremt goda potatismos och lingonsås, och så månadens champagneranson. Efter ett glas talar Mannen om sin barndom och jag om mina förhandenvarande självskadeimpulser, och vi enas om att vi är lyckliga att ha varandra. Nu har vi övergått till Anton Berghs påskchokladmandlar som såldes ut grymt billigt trots lång hållbarhet. Det är helt okej med mig att äta gult godis vid valborg.

Åter till soffan.

8 kommentarer:

  1. Jag har valt att vara singel... just nu... men lite avis blir jag över att läsa om er gemenskap. Men frågan är... vart sjutton hittar man en MOGEN man som står pall när det stormar kring mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiotusenkronorsfrågan (i dagens pengavärde är det väl 250 000). Kanske särskilt i dessa dagar av utseende- och ungdomsfixering (släng gärna in hundratusen på banken också). Ser man sig omkring så är det svårt med relationer för många. Ack så mycket hänger på tur, att träffa någon man går ihop med, hur vet man det innan? Sedan kan och ska man naturligtvis alltid fila på sin egen relationsförmåga, men det underlättar att ha någon lämplig att öva på.

      Mogna, modiga män och kvinns, de finns ju, men att hitta dem i mängden...

      Radera
  2. Jag är så glad över min man.
    Han har stått pall i över 15 år trots allt som hänt.
    KRam

    SvaraRadera
  3. Ååååå vad sugen jag blir på att kunna äta mat igen nu. Har varit sjuk ännu en gång och inte kommit igång med maten än så får leva på vätska. Visserligen bra att dricka som skulle vara gott med lite tuggmotstånd också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, hoppas verkligen du kan äta snart igen. Trist att du varit sjuk så ofta. Jag läste just att dagisungar har ca 6-10 förkylningar om året så kanske inte konstigt att du smittas... Hoppas det blir bättre.

      Kram!

      Radera
  4. Man får äta vilket godis man vill. Men jag föredrar de bruna. Ha en fin Valborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, egentligen gillar jag mest svarta.
      En fin Valborg du med.

      Radera