onsdag 25 april 2012

Postorder

Mannen är i konflikt med en galen sekt. Nu har de börjat beställa saker i hans namn. Han har fått tidskrifter, en katalog med damkläder, en porslinsservis(!) och nu senast stödstrumpor, fast det företaget ringde först och kollade. Eftersom Mannen bett varje företag att skicka en kopia på beställningskupongen vet vi nu vilka som ligger bakom, jag ska inte avslöja hur, annat än att de antingen är väldigt sofistikerade, eller troligare j-t klantiga. Det är nästan mer underhållande än störande. Mannen får ju hela tiden anledning att berätta för företagen vilka knäppgökar som gjort det, bra reklam. ;)

Och nej, det är ingen större vits att polisanmäla i detta skede, det skulle säkert läggas ner som alltför obetydligt. Vi får se vad som sker och fortsätta samla bevis.

Tog mig ut en timma i strilande regn. Kan inte påstå att det muntrade upp särskilt mycket men lite nyttigt var det säkert. Vill sova nu.

2 kommentarer:

  1. Än är inte den siste idioten född tydligen. Tur att mannen slipper betala.

    Jag väntar egenbeställda varor på postorder (fast jag inte borde).

    Snart är maten klar och därefter vill jag soooova men se det går inte. Måste till Apoteket och hämta ut nya (förhoppningsvis fungerande) värkpiller.

    Sov gott!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, alla företag har varit så förstående hittills så det har inte kostat oss ett öre.

      Jag är också sugen på postorder... men det gick en del flis i Sthlm så det får allt vara.

      Här ska hållas tummar och tår för att nya pillren funkar bättre!

      (Har inte lagt mig än, det har ringt (trevligt) folk så jag har inte hunnit)

      Radera