onsdag 18 april 2012

Pysseltant

Lyckades somna 18-20 vilket inte är så lysande antar jag om man förväntas sova sen på natten. Känns urtråkigt att gå och lägga sig igen, men Mannen har tjatat om sömnmedicinen så jag höll andan och tog den.

Fick lite gjort idag ändå, även fast jag mest haft tråkigt. Tvättat sofföverdrag. Kom ihåg att tvätta min vita (opraktisk men trevlig färg) vinterjacka som fått lite svarta spår under vintern. Har skrivit en massa på nätet och följt rättegången i Oslo, och lite småglimtar av hockeyfinalen. Sett senaste avsnittet av Game of thrones som jag hade missat. Diskat kvart över tolv på natten. Och målat naglarna, inte minst. ;)

Mannen har blivit osams med några typer och nu har det börjat dimpa ner saker som han inte har beställt. Idag kom ett paket med en massa tallrikar(!) Vi har våra misstankar om vem som ligger bakom men det är svårt att bevisa, och knappast tillräckligt allvarligt för att polisen ska bry sig om det. Men lite irriterande är det.

Skulle vilja åka till större staden imorgon och gå på kulturhuset. Desperat efter att andas lite annan luft. Är i det närmaste pank men det skulle räcka till en kort utflykt.

Har kollat på flyg till London men nu ska jag förstås till Stockholm alldeles snart... Och så har jag ju inga kreditkort...


Känner av de sabla pillerna nu, blir väl tvungen att uppsöka sängen trots att jag helst skulle stanna uppe hela natten. Tur att jag har ett kallt skönt sovrum.

8 kommentarer:

  1. Att sömn ska vara ett så stort problem.

    Jag gick hem från jobbet halv 2 igår. Åt lite mat. Tvingade mig ut med dottern 1½ timma i bil (hon har ju ingen annan). Slocknade i soffan halv 6 och vaknade 8. Tvingade mig vara vaken till efter 9 sen slocknade jag ovaggad och vaknade idag kl 6. What?

    Hoppas pillren gjort sitt jobb så du fått sova inatt/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tydligen tycker din kropp att du ska vila, vare sig du vill eller inte. Men det kan vara lika jobbigt att sova för mycket som att sova för lite.

      Radera
  2. Det låter sådär halvkul, faktiskt. Synd att du ska behöva ha en sådan dag. Hoppa att pillerna inte sänker dig för mycket utan bara grundar sådär lagom.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man lite uppåt ska man ju helst ha tråkigt, sägs det. Inte för att jag känner mig så speedad men tydligen tycker omgivningen det. :/ Idag ska jag f-n i mig göra något roligt.

      Kram!

      Radera
  3. Hoppas du fick sova i natt trots allt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. jag gör och gör och gör...
    allt jag ska - utan att duga.
    känner mig värdelös.
    borde inte få finnas eftersom jag är så j*a kass.
    men jag är mamma.
    resten av livet - that's it.
    flickorna har ju ingen pappa tillgänglig så det gör mig till dubbelförälder - ensammare än nånsin...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man mäter sig mot omvärldens förväntningar så duger man nästan aldrig. Alltid är det något man inte lever upp till. Jag känner som du ibland, verkligen. Sedan andra dagar släpper jag efter, låter måttstocken bli min egen. Har jag varit snäll mot någon idag? Har jag uppskattat något vackert? Har jag fått någon att skratta?

      När du dör kommer ingen minnas att du satt och slet i kassan på Ica, de minns den härliga födelsedagstårtan du bakade.

      Om du känner dig fångad i din situation är knappast konstigt. Livet suger ibland.

      Radera