torsdag 12 april 2012

Spänning

Hamnade mitt i ett actionäventyr igår, eller ja, lättmjölksvarianten. Brandlarmet gick inne på Ikea och vi fick utrymma. Mannen var där med sin brukare som sitter i rullstol och de fick ju inte använda hissarna så de hamnade på en trappavsats utomhus (en sån där nödtrappa). Jag stod nere på parkeringen och vinkade, kallt var det. Hann inte bli så rädd dock, brandbilarna kom men de rörde sig så långsamt att jag förstod att det nog inte var någon akut fara. Tror inte det tog mer än sådär 20 minuter så blåstes faran över. Enligt personal Mannen pratade med var det någon som glömt kanelbullar i ugnen.

Inte en skymt av Bruce Willis.


8 kommentarer:

  1. ja det var väl tur att det var äventyr av den lugnare varianten!

    SvaraRadera
  2. Yipeekayeay your mother.. som Bruce Willis hade sagt, skratt. Tur att det inte var värre än så och hur tänkte de då rullstolsburna körs ut på en trappavsats?
    Hoppas du får en lugnare dag idag =D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också lite fundersam över rullstolshanteringen. Hade det varit allvar så hade det behövts en kranbil för att få ner henne därifrån. Eller någon riktigt stark karl till att bära. Men brandkåren har väl bådadera antar jag.
      Idag har definitivt varit lugnare. :)
      Kram!

      Radera
  3. Tur att det inte var mer än så. Synd att det var kallt bara.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade klätt mig för att gå inomhus i ett par timmar, inte stå i snålblåsten, men det var ju bara en kort stund så inte så mycket att gnälla om egentligen.

      Kram!

      Radera
  4. Dålig stil av honom att inte dyka upp när du var mitt i händelsernas centrum ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ha pengarna tillbaka! ;)

      Radera