tisdag 1 maj 2012

Koralldjur

J-ar vad däckad jag blev. Hade jag inte hostat hade jag nog sovit ännu kl 13. Inte så kul att känna sig seg, men ångesten och rastlösheten har mildrats betydligt så summa summarum är det bättre. Jag tror att jag kanske har fast mark under mig men huvudet är inte alldeles förstenat.

Nästa projekt (som verkligen känns som ett projekt): klä på sig, följt av gå ut. Bloggkommentera är tyvärr lite överkurs idag.

Igår natt när jag var vaken flöt tankarna omkring. Funderade över att skriva en bok om en kvinna som levde ensam med sitt saltvattensakvarium med fantastiska korallrev. (När jag inte funderade över min begravning, då.) Hon skulle inte "räddas" av en karl utan bli mer och mer lik sina juvelfärgade fiskar. Var tanken kom från vet jag inte, och jag är ingen författare (ens i byrålådan) så ni får aldrig veta hur det går. Men det var något vilsamt över det hela.

6 kommentarer:

  1. Korallrevet låter verkligen vilsamt. Hoppas att du också får vila bort tyngden och att morgondagen blir lättare.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar akvarier trots att jag aldrig haft ett själv. På Sjöfartsmuseet i Gbg finns jättefina korallrev.

      Natten var pest, men det känns rätt bra nu ändå.

      Kram!

      Radera
  2. jag anser mitt liv mer vilsamt när det går trögt.
    i detta jävla sol från klarblåhimmel- hej vad vi trivs och är lyckade och har det myyysigt.... får jag ren och skär livsångest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd att du ska känna sån press... Jag försöker skita i vad folk tycker och vad man ska. Det går sådär.

      Radera
  3. Vore spännande att få läsa den boken. Så jag röstar för att du i alla fall försöker. För skriva kan du ju. Hoppas att det blev en rätt så bra dag ändå. Kramen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag tror boken verkade bättre en sömnlös natt än i dagsljus.

      Kram!

      Radera