onsdag 23 maj 2012

Pelargonblad

Sov lite mindre och känner mig piggare. Har inget direkt på schemat idag förutom någon maskin tvätt (som alltid). Skulle ha velat skaffa pelargoner till balkongen men Mannen jobbar, och jag kan nog inte släpa hem 6-7-8 plantor gåendes. Men en promenad blir det, utan blommor under armen.

Tänker på att messa någon vän, men nej - jag är inte så empatisk just nu. Andras problem orkar jag inte med, inte i timmar, jag är nöjd med mina egna. Står inte ut med stress alls just nu. Funderar på om jag tänkt rätt imorgon, först Syster I och strax därefter frisören, och sedan en annan grej på kvällen. Regeln är annars en sak om dagen (jag vet att det låter patetiskt när många av er gör sådär ett dussin saker, men så ser mitt liv ut). Det får gå.

Hittade just några sommarklänningar som gömt sig i helt fel garderob. Jag har för mycket kläder (fast jag gillar så gott som allt jag har så rensa är inte aktuellt). Nu kan det bli blommig klänning idag.

23 kommentarer:

  1. Jag tycker inte alls det låter patetiskt med en sak per dag. Att jämföra med andra leder oftast till att en trycker ned sig själv, och det skall du inte behöva göra. Själv gör jag inte heller så mycket, så du är inte ensam om att behöva ta det lugnt.

    Hoppas att du får en fin dag i din blommiga klänning!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant att jämförelser ofta är av ondo. Jag har dock svårt att låta bli att jämföra mig med mig själv för 15-20 år sedan...

      Dagen blev rätt avslappnad ändå.

      Kram!

      Radera
  2. En sak per dag är bra och vilodagar lite då och då. Jag är dålig på det när jag mår bättre.
    Hoppas du får en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska vara realist. Just nu är det allt som går.
      Tack!
      Kram!

      Radera
  3. Bara klokt att ta en sak per dag. Det kämpar jag med men ibland blir det fel. Idag några korta ärenden och psykologen. Det får räcka.

    Angående pelargoner så skulle jag så gärna vilja ha en klassisk Mårbacka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Terapisamtal kan kräva massor av kraft!

      Mårbackorna är jättefina... får se imorgon vad de kostar. Tyvärr har jag ingenstans att övervintra dem.

      Radera
  4. jag röstar för blommig klänning :)
    och för många åtaganden per dag gillas inte här.
    tycker inte om att lämna hemmet gång på gång under samma dag.
    men med värmen kommer stress light för min del. men den ger sig efter att sommaren etablerat sig.
    kram på dig du så fina kvinna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev blommig klänning. :)
      Nog är det lite extra hysteriskt så här i maj, alla lugnar ner sig framåt juli-augusti när de hunnit grilla några gånger.

      Kram tjusiga fröken!

      Radera
  5. Kan känna som du.... att jag inte är särskilt empatisk ibland...... när man inte mår bra är det svårt att orka med andras olycka. Ibland räcker energin och orken inte till bara.... så är det bara. Huvudsaken att man själv håller näsan ovanför vattenytan när det är så. Så ta hand om dig själv så gott det går!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har äntligen så smått börjat inse att jag inte behöver vara andra människors soptunna, inte alltid iaf.

      Kram!

      Radera
  6. Tack. Ja jag hoppas dom opererar mig med men i och med att jag nästan inte har några smärtor alls utan mest illamående så kommer dom säkert inte vilja opererar så jag får nog slå mig fram med armbågarna *suck*
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Hm..Jag hittar inte min favvosommarklänning jag..typiskt.

    Ibland är jag också så att jag inte orkar med andras problem. Man har fullt upp med sina egna ibland.

    kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, visst ska man ställa upp på sina vänner, men inom rimliga gränser.

      Kram!

      Radera
  8. Man får vara rädd om empatin. Den räcker ju inte ens till en själv ibland. Hoppas du får hem pelargoner en annan dag, kram Milla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så rätt.

      Pelargoner dyker nog snart upp. :)

      Kram!

      Radera
  9. hehe om man har kläder som rymmer så många garderober att en nämns som 'fel garderob' låter härlisch.
    när det är dags för mig att flytta har jag två premisser om det framtida boendet. ett kök som rymmer ett normalstort köksbord á fyra stolar samt en ordentlig klädkammare. nu är det lite retarderat i min sextiotalsbostad med en inbyggd garderob och utan utrymme för att dela upp i sommar- och vinterkläder.

    (brukar också köra på den tummningen med en sak om dagen, det är en halv del av det som gör mig såpass flytande som jag är nuförtiden)

    kramar /i:et

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, en garderob med hyllor, en med klädstång, en halv liten klädkammare och en halv annan garderob. Lyx lyx lyx. :)

      Köksbordsplats är underbart, det är ju i köket man sitter. I soffan ligger man.

      Kram!

      Radera
  10. Jag brukar också ha några saker per dag som måste göras och mål och delmål. Utom på fredagar när jag är ledig, då tar jag dagen som kommer helt utan krav och måsten det blir ofta en väldigt osocial dag men ack så skönt.

    Kram hoppas du få en fin helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att du har en ledig dag, jag tror det behövs för många.

      Tack och ha en fin helg själv!

      Radera
  11. nu får jag se om det blir suddiga ord och siffor. du behöver ju inte publicera det här om du inte behagar hehe

    SvaraRadera
  12. nepp, ingen ordverifiering. WOHO =D=D=D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yessss!! :D Tack för att du testade.

      Värt att tillägga att jag inte har fått en enda spamkommentar hittills.

      Radera