lördag 26 maj 2012

Banal

Svetslågor av ångest igår kväll och "vad var det jag sa" från överjaget (som kan vara ganska osympatiskt).

Sade faktiskt rent ut till Mannen att hade jag haft en kniv nu så hade jag använt den. Inte som ett hot, bara ett konstaterande. Men det hade jag inte så det gjorde jag inte. Idag känns det överdramatiserat. Tog bara ett par piller och gick till sängs. (Fast lite ligger det kvar fortfarande.)

Längtar efter att få ljusare hår, nu är jag bara halvvägs, men min frisör vill vänta ett par veckor innan nästa behandlingsomgång. Trivialt trivialt. Som att jag vill väga under 80 kg, kommer jag någonsin göra det igen? Och varför spelar siffror roll, allt som är simpelt mätbart? Varför tror jag att mitt utseende spelar roll? Fast det gör det ju, som man är klädd blir man hädd, eller hur det var. Jag är ytlig.

8 kommentarer:

  1. Det triviala är en rätt bra plats att hamna i efter ångestattacker. Och utseendet spelar roll, speciellt för hur en trivs med sig själv. Så det är inte bara ytlighet, det handlar om mer än så.

    Jag hoppas att gårdagen inte hänger efter sig alltför mycket och att du får en fin dag.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog rätt, det spelar roll (om man nu inte bor ensam ute i skogen, men kanske bryr man sig om tallbarr i håret då också).

      Den här dagen har knappt existerat, men inga kriser.

      Kram!

      Radera
  2. Utseendet spelar nog större roll för oss själva än för andra. Än har jag ju inte sett nån titta snett på min kropp. Å andra sidan har badsäsongen inte kommit igång än. Men va f*n.... jag ser ut som jag gör och är som jag är

    Idag ett par små piller för att orka den sociala dagen med fina nyfunna vänner. Hoppas din dag blir.... balanserad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen har väl egentligen klagat på att jag är tjock... när folk säger något är det oftast snällt, typ "vad ung du ser ut". Det borde jag låta mig nöjas med.

      Försöker hitta balansen. Det går väl sisådär men... Hoppas du haft det trevligt.

      Radera
  3. Mest stark är man om man kan låta bli alla knivar. Jag utsätter alla kniver hela tiden. Och det fungerar. Jag ska skära mig när jag är på jobbet, jag ska göra det när jag är ensam hemma, jag ska göra....och på så sett blir det aldrig av. Ha en skön lördag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan det fungera ibland, att skjuta upp och skjuta upp. Och nuförtiden är det ändå inte så ofta jag får dessa ryck, tack och lov.

      Ha en fin kväll!

      Kram!

      Radera
  4. Kanske en stund i vattenspridaren på balkongen kunde vara nå´t i allafall !)
    Utseendet spelar stor roll, även jag är ytlig, särskilt då man inte är frisk. Jag kan säga att jag är glad över att ingen såg mig då jag dallrande sprang fram över gräsmattan, tjoande genom det iskalla vattnet igår, hahaha.
    Kramar Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan ju alltid hälla vatten över varandra med vattenkannan. :)

      Där sa du något. När jag inte är frisk känns det som om jag måste kompensera och inte låta det synas...

      Kram!

      Radera