måndag 14 maj 2012

Ofestlig

Träffat Dr C idag. Han är lätt att ha och göra med. Korta frekventa möten, det passar mig bra. Behöver inte ändra några mediciner, för stunden flyter det på.

Efter lite ältande har jag sagt nej till en fest. Tror inte jag klarar av ett gäng mer eller mindre fulla och i stort sett okända människor. Dr C tyckte också att jag helst bör ta det rätt lugnt just nu. Har inte varit stabil humörmässigt i mer än någon vecka ännu. Inte gunga båten.

Skönt på ett sätt att jag för tillfället inte har någon större lust att resa utomlands. Visst kan jag se fördelar, men jag tror det skulle bli jobbigt efter ett par dagar, och då sitter man "fast", vad ska man göra? Jag har rest lite i Europa och USA när jag var yngre, kanske får det räcka. Eller kanske blir jag starkare så småningom.




10 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det flyter på och att du är stabil. Dock synd att du ska behöva säga nej till saker. Stabilitet är inte alltid så jäkla roligt...

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite trist när man bara är pseudostabil och måste akta sig för saker som kan rubba balansen. Men min förhoppning är att ju längre tiden går, ju starkare blir stabiliteten.

      Kram!

      Radera
  2. Kloka val skulle jag tro! Vänta tills benen är starkare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också att det är klokast, även om en del av ens själv skriker "kör hårt!"
      Men man ska stå på benen efteråt också...

      Radera
  3. Jag tänker som du när det gäller resor...... kanske har jag gjort mitt på den fronten eller så får man vänta tills (om) man blir starkare...... Ja ja världen går inte under för det - men det är ju kul att resa.......

    Jag pendlar i om jag vill gå på fest eller inte..... för stunden vill jag inte gå på fest alls så jag förstår ditt val..... man måste ORKA ORKA och man måste vara på humör..... Livet är svårt ibland! Är det inte det ena så är det det andra.....

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, fester och resor går ändå att välja bort om man känner att det blir för mycket. Finns annat man är tvungen att göra. Men nog vore det roligt om vilja och ork alltid gick åt samma håll...

      Kram!

      Radera
  4. Starkt och klokt att säga nej. Det gjorde jag sist mitt gäng skulle spela Quiz. Men på torsdag ska jag med på finalen... vare sig kroppen orkar eller inte.

    Även jag har varit hos doktorn idag. Förlängd sjukskrivning. Läääänge!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klokt av dig också att prioritera. Jag hoppas sjukskrivningen kommer ge dig en ordentlig andningspaus och återhämtning. ♥

      Radera
  5. Jag tror du vet bra mkt väl vad du känner och du är klok.
    Du vet vad du klarar och vill.

    Kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Wiilow, fast ibland är jag lite överoptimistisk. Tar mig oftast igenom själva grejen, men mår så grymt dåligt efteråt om jag inte har tänkt mig för och anpassat situationen. Men jag lär mig!

      Kram!

      Radera