tisdag 8 maj 2012

Mittemellanöra

Efter att ha köat 3,5 timmar på vårdcentralen (de har infört ett drop-in-system istället för tidsbokning för lindrigare åkommor) så fick jag en öroninflammation konstaterad och penicillin. Öroninflammation va, det har man väl inte haft sen man var sådär sju.

Det är inte så synd om mig, jag har inte så värst ont och ingen feber, är bara halvdöv.

Direkt efter vårdcentralen var det Syster I på psyk i andra ändan av stan.

Nu är jag tröööött i kropp och själ. Bort från datorn, hitta något hjärndött på tv, något där de köper hus.

14 kommentarer:

  1. Öroninflammation? Det verkar vara på modet just nu. Både syrran och en polare har precis haft det för första gången sedan barndomen. Hoppas att penicillinet verkar snabbt så att du återfår din hörsel.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt. Sjuksköterskan sa att det är ovanligt mycket infektioner just nu.

      Tack!

      Kram!

      Radera
  2. Nåt hjärndött på TV ser jag nu.... Top Model

    Sjukgymnast OCH frissan innan blev en sak för mycket. Snart sängen

    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är man hänvisad till liv i slow motion. Inte så kul när det är påtvingat.

      Kram!

      Radera
  3. Drop-in måste ju vara en bra idè? Få hjälp och penicillin direkt. Jag har fått en ytlig propp i foten och då hade det ju varit perfekt att bara gå dit...Slippa ringa.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae, jag tycker allt att det var bättre förr, när man kunde ringa och få en tid. Slippa sitta och vänta i flera timmar utan bara gå dit när man skulle. På min vårdcentral kan man ringa upp en tel.svarare och lämna sitt nummer så ringer de upp, man måste inte sitta i telefonkö.

      Man kan visserligen förstås fortfarande få en tid, om man har något mer komplicerat eller allvarlig ärende, ska på återbesök osv. Jag var ju inte dödssjuk så jag pallade att sitta och vänta, men jag tyckte lite synd om de gamla tanterna...

      Kram!

      Radera
  4. blä för öroninflammation!

    kram

    SvaraRadera
  5. fy faan för å bo i hus!!! med fel man.
    det är det som avgör saken.

    SvaraRadera
  6. Tur att du inte haft ondare! Drop-in låter som en bra lösning om det inte vore för att det brukar vara rusning efter helgen :/
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är glad att det inte gör så ont, det kan ju bli hemskt om man har otur.

      Kram!

      Radera