söndag 27 maj 2012

Budgetarbete

Plötsligt mådde jag bättre igår kväll. Såg till och med på delar av ESC. Inte för att jag minns vilket land som var vilket eller tyckte jättebra om någon låt, men det var småkul ändå. En sån hysteri.

Vädret ska man väl också säga något om, eller hur? Verkar som det vänder nu. Gör mig inte så mycket.

Vänder och vrider på mig själv också. Hur osällskaplig ska jag vara i självbevarelsedriftens namn? Hur osällskaplig ska jag låta bli att vara i självbevarelsedriftens namn? Behöver människor men de är ganska jobbiga, eller så gott som alla jag känner är snälla, men min toleransnivå är så låg.

Bestämde mig för att aldrig svara på det senaste italienska mailet. Det känns befriande att vara osympatisk och snål.

6 kommentarer:

  1. Det ÄR befriande att välja det som känns rätt
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, t.o.m. när det kanske är fel. ;)

      Kram ♥

      Radera
  2. att vara snål eller som i mitt fall ha ont om pengar, är en befrielse emellanåt. man kan ju helt enkelt inte vissa saker. man slipper.
    kram fina goa du. jag har sååå dåligt tålamod med människor. försöker verkligen. men blir fort trött.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla orkar inte med allt. Du har dina talanger, kan vara mamma, skriva, ha åsikter, syssla med inredning och kläder. Varför ska det vara så himla fint att jämt umgås?

      Kram kram kram

      Radera
  3. Hej tjejen..

    Hoppas din helg varit bra.
    Jag har bara haft ett barn hemma så det har varit mycket mys.
    Njutit av det härliga vädret, invigt min cykel.

    Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter så skönt att du fått ägna tid och en unge i taget. Härligt att du fått en cykel! Lite frihet.

      Kram!

      Radera