tisdag 22 maj 2012

Marshmallow

När jag var ute kom dunderåska med tillhörande spöregn. Ett sånt där riktigt sommaroväder. Jag dök in i skoaffären och snälla Mannen kom och hämtade mig med bilen.

Fortfarande seg och låg och färglös. Lyckades få blåsor under fötterna igår, men det gick bra att gå ändå idag i ett par andra skor. Har bokat frisörtid. Alla säger att den mörkbruna färgen jag har nu är bra, men det skiter jag i, vill ha förändring. Blir det helt vansinnigt får jag väl färga tillbaka det. Eller raka av mig rubbet. ;)

Har ett mail jag borde besvara och jag har dragit på det i flera dagar. Oftast brukar jag kunna skärpa till mig och ta itu med saker, t.o.m. myndighetsblanketter, men ibland säger det bara stopp. Inte ens min rädsla för att verka ovänlig sätter fart på mig. Nåväl.

14 kommentarer:

  1. Aaah. Hoppas du får lite skött nu när du ska få ny frisyr... Eller färg. Eller. Både och?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir nog ljusare slingor. Tänker jag just nu. Kanske ändrar mig tills på torsdag. ;)

      Radera
  2. Det viktigaste är att du trivs med din färg. Det blir säkert jätte fint. Annars går det ju alltid att fixa till. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kan alltid färga över med mörkt igen. Det är bara hår.

      Ha en fin dag själv.

      Radera
  3. Då har du kommit långt... om du kan motstå den där rädslan. Bra jobbat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae, har fortfarande inte besvarat mailet... *skäms* Tittade på nonsens-tv istället.

      Radera
  4. Raka inte av dig håret.... det har jag gjort tre gånger och ångrat mig varje gång. I och för sig är det lite kul också....... och vill man ha kort hår växer det ut snabbt..... Jag brukar känna för att färga håret i någon knallig färg som orange eller blått..... men jag gör det aldrig - jo en gång blekte jag håret först och färgade det knallrött sedan - det var kul men jag mådde inte bra så sedan åkte allt hår av då..... Det är kul med förändring! Jag har hittat en mörkblond färg som passar mig perfekt - tycker jag och min omgivning.
    Hoppas dagen går någorlunda i dur trots att den är färglös......eller att du står ut!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det blir någon rakning... det jag tänker just nu är ljusa slingor och det går alltid att färga över igen om det blir helt fel. Jag har kort men inte kortkort hår. Kul att du har hittat en bra färg!

      Kram!

      Radera
  5. För mig är det alltid ett väldigt velande (stavas det så??) om jag ska färga/slinga/klippa - klippa kort? Inte kort? Detta velande kan pågå i veckor tills jag bestämmer mig för att inte göra något alls....

    Ha en skön dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag är mer sådan att jag tröttnar på att vela och bara bestämmer mig för något, vad som helst, bara det blir en förändring.

      Ha en fin dag själv.
      Kram!

      Radera
  6. God morgon tjejen..

    Hoppas du vaknar upp till en bra dag.
    Har jag själv gjort några dagar, tyvärr har jag svårt att somna på kvällen bara.
    Fast hellre det och vara pigg under dagen tycker jag.

    När det gäller hår kan jag inte ha mitt uppsatt för han klippte mig fel sist, mitt långa härliga greklanshår är borta:)
    Undrar om det kan bero på mediciner som gör håret torrt och risigt?

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon!

      Vet inte om dagen blir bättre, men jag har iaf inte sovit lika överdrivet länge. Skönt att höra att du är pigg just nu.

      Så synd på håret. :( Visst kan vissa mediciner göra håret sämre, man kan tappa hår av vissa också. För mig föll massor när jag åt Lyrica. Det sägs att b-vitaminer och kiseltabletter kan hjälpa, fast det har jag aldrig testat.

      Stor kram!

      Radera
  7. Hej.
    Åska, hjälp säger jag då. Jag avskyr verkligen det och inte ens bilen är säker om man tar i något mer än i sätet. Jag som trott att jag kunnat sitta där oskadd i tio år tillbaka, icke sa nicke :(

    Du ska följa dina egna positiva instinkter, det är det bästa man kan göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag är i staden känner jag mig helt lugn när det åskar, tänker att slår det ner så slår det först ner i kyrktornet. ;)

      Mina instinkter slirar lite ibland, men jag håller ändå på att lära mig lyssna mer till dem.

      Kram! ♥

      Radera