tisdag 15 maj 2012

Energibyte

Vaknade svettig av en av alla variationer på min klassiska mardröm: stod på en järnvägsstation men glömde av outsäglig anledning att gå på tåget, som for iväg med mina barn ombord och jag hade biljetterna.

Måste hitta annat att tänka på.

Mitt i allt så njuter jag av försommaren, vädret är väl si och så men blommorna! Alla träd, azaleorna... ska gå förbi näsduksträdet idag och se om det har vaknat. Kanske lite tidigt. Via växterna får jag kontaktledning till naturen, även de gänghårda maskrosorna i dikesrenarna.

Ett annat vårtecken är väl alla hål som grävs i gatorna. :)

Vill ut och gå idag. Avklara det sjuklingspraktiska (Syster I, apoteket) men också fönstershoppa lite, och om jag har ork kvar efter sköterske-mötet kanske ta en liten sväng i skogen bakom sjukhuset. Vädra bort onda andar.

19 kommentarer:

  1. God morgon tjejen..

    Ja min husvagn är verkligen medicin för själen, önskar vi kunde bo där hela sommaren.
    Jag ska ut och arbetsträna snart så det blir mest helger för mig sen:(

    I går var jag på möte på Balans där cheferna på öppenvården och avdelningen var med, verkligen intressant att lyssna på.
    Massor av kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att du får begränsa dina vistelser i husvagnen när du mår så bra där, men jag hoppas arbetsträningen kommer att gå bra.

      Låter som ett intressant möte.

      Kram!

      Radera
  2. Naturen har verkligen en förmåga att väcka en till liv. Då är det gott å leva :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver grönska och vatten. :)
      Kram!

      Radera
  3. Jag håller med Milla. Naturen är verkligen fantastisk ibland. Hoppas att du får en fin dag och att mardrömmarna snart är bortglömda.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Resten av dagen blev riktigt bra faktiskt.

      Kram!

      Radera
  4. Gott att det känns bättre iallafall....!

    SvaraRadera
  5. Skogen låter bra. För mig är skog och hav de allra bästa platserna för ro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man har tur som bor nära havet, ja jag bor inte med utsikt som du men iallafall. :)

      Radera
  6. ja jag älskar indianer :)

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas att du hann med allt du tänkt. Viktigast var kanske skogs promenaden. Ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, just skogspromenaden blev det inget av, men jag tog igen det i morse.

      Radera
  8. gänghårda maskrosor gillar jag.
    och promenad.
    och magnolia :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker maskrosor är underskattade!

      Radera
  9. Naturen är läkande.
    Försöker gå i skogen varje dag.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter klokt. Jag borde också komma ut mer.
      Kram!

      Radera
  10. Tack fina S vad glad jag blev att du tycker det:)

    Skogen och försommaren är underbar.

    Många Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att man har förmågan att njuta av det.

      Kram!

      Radera