onsdag 1 oktober 2008

Snöspår

Vaknade pigg vid 8 så jag gick upp då. Har småpysslat, kastat en trasig resväska, städat under sängen. Hittade en övergiven stickning som jag repade upp. Kanske kan det bli en halsduk istället. Och så har jag köpt små datorhögtalare så jag kan ha mer ös när jag spelar musik 3 på natten.

I en låda under sängen finns en samling som jag oftast glömmer bort att jag äger. Lite gamla foton, några favoritleksaker. Hittade en dagbok från första gången jag var ute och tågluffade. Jag skrev varannan mening med utropstecken. 17 år. Herregud vilka skumma killar jag och min kompis beblandade oss med, vilken dålig koll vi hade, även om det stannade vid oskyldiga flörtar. Ren bondtur att inget farligt hände. Och så många muséer vi hann med, vi var lite låtsasintellektuella. Jag rände in och ut ur de stora kyrkorna i Paris, hade en vag tanke om att bli katolik. Var inte helt sansad just då tror jag. Hade glömt att vi såg Siouxie and the Banshees en kväll vilket slutade med bråk och tårgas. Minns kackerlackorna och lökpajerna. Minns känslan av att vara osårbar.

2 kommentarer:

  1. Kan inte jag få låna dina grannar?? Här klagar dom så fort man nynnar för sig själv typ.
    Jag har också kvar min första dagbok. GAAASH alltså. Ibland funderar jag på att bränna upp den ifall jag mot all förmodan bara skulle gå och dö en dag. Vill ju inte att den ska komma i händerna på en obehörig :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har bl.a. en musiklärare som granne, han brukar spela elgitarr. :)
    Kram!

    SvaraRadera