onsdag 29 oktober 2008

Gnällspik

Och så en liten dos framtidsångest tack. Så underbart det ska bli på måndag att få diskutera sin Grevéost till cv. Ingen kompetens utom möjligen som psykfall. Lyckades på outgrundligt sätt behålla ett städjobb i tio år, fast hälften av tiden förstås ledig för studier, studier som aldrig genomfördes. Sista året tog jag inte ett enda poäng för jag klarade inte att gå på tentor. Den där tvåkommanollan hänger över mitt huvud, men du som är så smart borde väl... Jag är inte smart, smarta människor tar sig fram. Det enda jag gjort är att städa, vilket jag hatar, och kontorsjobb som inte längre existerar i dagens datoriserade tillvaro. Jag borde aldrig ha fått vara sjukskriven så länge, men jag borde heller aldrig ha mått så dåligt att jag inte fixade annat än att vara sjukskriven.

Om jag hade levt på 50-talet hade jag åtminstone kunnat vara en pillerknarkande hemmafru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar