måndag 11 juli 2011

Skattkista

Funderar på att åka till Lund. Jag har inget där att göra, men heller ingen lust att vara hemma hela dagen. Mannen jobbar så jag har ingen som underhåller mig. ;) Ja, nu har visserligen halva dagen redan gått. Jag gick upp för att väcka Mannen i ottan, drack kaffe och gick sedan prompt och lade mig igen och sov till 11. Blir verkligen omåttligt sömnig av medicinen, men kanske behövs det efter alla år av sömnbrist.

Kanske besöka domkyrkan. Jag är väldigt långt ifrån kristen men tycker ändå om kyrkor av mer estetiska skäl. Sitter gärna en stund och filosoferar i det väldiga kyrkorummet, där man kan känna sig liten men ändå i centrum.

Shopping blir det nog inte för jag håller hårt i min sista tusenlapp. Är jag inte uppvarvad så kan jag ta sådana hänsyn om jag bara bestämmer det, trots att jag är lite shoppingberoende. Har varit hos kronofogden i min ungdom och sånt ska banne mig aldrig hända igen. Loggar in på internetbanken ibland och tittar på mitt sparkonto och klappar mig själv på axeln.

14 kommentarer:

  1. Kyrkor är verkligen fridfulla och tack och lov öppna för alla... inte bara för de "aktivt kristna" (vad nu det står för)

    SvaraRadera
  2. Huj, här har jag legat efter med läsningen...visst känns det gott de ggr man ser att det sitter mer än 2,96 kr på bankontot.
    Shoppoholic tankarna kommer, hos mig, mest vid uppåtvarvet...då ber jag maken att ta hand om mitt kort.
    Tur att han inte vill omyndigförklara mig *ler*
    Njut av tystnaden och lugnet i kyrkan ( även om jag inte heller är troende)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Själv är jag emot all religion och religiösa monument som visas på allmän plats (hardcore ateist, jag vet...). Men det finns oerhört vackra kyrkor. Jag gick på folkhögskola alldeles bredvid en jättefin kyrka, och jag var glad att jag fick gå förbi den varje dag.

    & moskén som är byggd på Hisingen är inte så dum den heller.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jadu, är också avis på dom som kan teckna, för jag kan det inte =) Tecknade bättre när jag var mindre och ångrar SÅ mycket att jag inte fortsatte, för då kanske jag hade varit så där dunderbra som jag önskar att jag vore. Men ha en kreativ sida och gilla den är ju en förutsättning för att bli bra så hoppas jag kan lära mig lite mer än att bara rita streckgubbar.

    Är avis på dig som kan hålla så hårt i pengar. Även om jag bara hade haft en tusing så skulle jag inte kunna hålla i den ändå, men till kronofogden ska jag aldrig har jag bestämt =)
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Fröken Hulda - nu kanske inte Lunds domkyrka är det mest fridfulla man kan tänka sig med alla fotograferande turister, men jag satt iallafall en lång stund vid de tända ljusen.

    SvaraRadera
  6. Milla - det har hänt här också att Mannen fått vaka över korten. När jag blir uppåt eller agiterad så kan jag få för mig att dra iväg någonstans. Men jag kommer inte till London utan Visa-kortet, som tur är. ;)

    SvaraRadera
  7. Charlyene - här är även ateister välkomna, som agnostiker nobbar jag ingen. ;)

    Jag förundras alltid över hantverkskunnandet hos de gamla byggarbetarna. Smälla upp stora byggnader som står i flera hundra, ibland tusen år. Må vara att det är kungar och biskopar som beställt bygget, men visst är det snickare och stenhuggare som är hjältarna.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Maria - jag tror säkert att du blir bättre på att teckna om du övar. Och det måste inte bli "perfekt" för att uttrycka känslor och tankar.

    Jag höll inte så stenhårt i pengarna trots allt, hittade en plånbok som jag måste köpa för att ha alla mina pengar i. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  9. kyrkan är omätlig som plats för kontemplation för mig. jag blir mer stilla än någon annanstans. fast ber böner gör jag hemma när jag har migrän, ont, är ledsen och verkligen behöver hjälp. just nu skulle jag behöva någon som kan hjälpa mig leva ett sk liv. vilken j*a soppa!
    kram till fina du S :)
    vad heter du eg???
    ♥-liga hälsningar från dalsland**

    SvaraRadera
  10. ....och den där klappen på axeln är du värd. Håll i pengarna....lagom hårt förstås, haha...

    kram!

    SvaraRadera
  11. Jeanette - ja nog verkar det vara en soppa du hamnat i. Man tror inte riktigt att plötsligt en dag ska man vakna mitt i ett kaos. Du är duktig som ändå simmar. Sorg och ilska är helt acceptabelt under omständigheterna... (fast det gör dem inte roligare)

    Jag skriver aldrig ut mitt namn i bloggen eller publicerar bilder på mig eller de mina, inget får vara sökbart. Har mina skäl som jag inte kan gå in på.

    Stor kram från södern!

    SvaraRadera
  12. My - någon äkta snåljåp kommer jag knappast lyckas bli. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  13. har varit så duktig med ekonomin sen min coach förra året, känner mig "rik" nu:)

    Hoppas allt är så bra som det går för dig.
    Kramar om

    SvaraRadera
  14. Carola - duktigt av dig! Tänk att man faktiskt kan ändra gamla vanor.

    Kram!

    SvaraRadera