torsdag 28 juli 2011

Knäppsnygg

Ett styck läkarbesök överlevt. Sommardoktorn är inte allt för skräckinjagande och verkar ha bestämt sig för att han kan ta mig seriöst. Lyssnar och tar till sig, trots att han samtidigt är rätt snacksalig. Han tyckte min plan med Abilify och Nozinan var bra så nu kör jag på det. Dessutom - efter att ha kollat tidigare förskrivningar - skrev han ut en hel del benso så jag har så det räcker ett år. Tur att ens överdoseringsdagar är över. Skönt att ärligt kunna säga att en kan hantera det.

Åh, tänk att få känna sig pigg, inte så hungrig men ändå symptomfri. Hoppas hoppas.

Abilify 5 mg är ljusblå och 10 mg ljusrosa. Ett piller för varje bebis *sarkastiskt skratt* (Queerbebisar kan få 15 mgs gula)

Jag var förresten j-t snygg idag. Svart tight över-knä-kort klänning (skit i valkarna!), svart kofta med stor fejkpälskrage, tjocka svarta strumpbyxor och mina kära röda skor. Och mitt nyfärgade hår och röda naglar. Liiite overkill för ett läkarbesök ;) , jag fick mest för mig att leka lite. Gillar att klä upp mig men har så sällan tillfälle, så jag hittar på anledningar. Det lär åtminstone stå "välvårdad" i journalen, haha.

12 kommentarer:

  1. jag tror det står: ursnygg, foxy lady, en pingla, amagad mm.
    kraaam//

    SvaraRadera
  2. Vad bra att det gick okej hos sommarläkaren!!!

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir att det gick så bra och att han verkligen lyssnade. Hoppas jag har samma tur imorron även om det inte handlar om ändrad medicinering

    SvaraRadera
  4. Jeanette - hihihi, gärna för mig. ;)

    SvaraRadera
  5. Systergullan - tack, jag är också glad.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Fröken Hulda - jag ska verkligen tänka på dig! Egentligen är det lite lustigt hur vi blir darriga i knäna av att träffa läkare - men de har ju en hel del makt över ens liv...

    Kram!

    SvaraRadera
  7. många gör sig snygga när dem ska gå till läkaren, jobbar själv inom vården och ser fenomenet =)

    SvaraRadera
  8. Viktkamp - haha, jag är inte förvånad.

    SvaraRadera
  9. hahah va rolig du är mitt i allt:)
    Ibland är jag rädd för att se bra ut för då tror dom man bra.

    I morgon ska jag komma sliten och eländig:)
    Varma kramar

    SvaraRadera
  10. Carola - ja man får tänka sig för innan man drar på sig läppstiftet.

    Ska tänka på dig idag.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Sommardoktorer kan vara rena solskenet alltså =D
    Skönt att det blev som du hoppades och snyggt uppklädd..Ja det är en förmån min läkare sällan har upplevt, skratt. Din läkare hade en jäklans tur.
    Hoppas din fredag blir bra och behåll nu snyggkläderna på, det är gott för själen =D
    Kram Milla

    SvaraRadera
  12. Haha, tack! Jo, idag har jag en svart spetstopp trots att jag bara går hemma och skrotar. Man vet ju aldrig vem som ringer på dörren. ;)

    Kram!

    SvaraRadera