måndag 25 juli 2011

Drogätande

Snacka om att mat är ett bra lugnande medel. :/ Jag blir så mentalt rastlös när jag inte tillåter mig själv att äta hur som helst (obs! jag svälter mig inte, bara äter mer sansat), mer rastlös än hungrig. Suget efter kaffe ökar också kopiöst, det känns som det enda sättet att hålla mig under kontroll utom att dyka ner i stesolidburken, vilket jag avstår från. Ett rätt intressant experiment egentligen.

Glad för att jag hittade equalizern i iTunes (inte för att jag har letat förut).

6 kommentarer:

  1. Intressant det där. För mig fungerar ju mat (speciellt kolhydrater) som en pick-me-up, och att inte äta gör mig lugn. Iallafall om jag går en längre tid med mindre mat... Å andra sidan kan jag hetsäta för att göra mig själv lugn, så det är väl lite komplicerat det där. Att mat fungerar som någon form av stämningsförändrande går dock inte att förneka.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Synd att man inte kan experimentera hur mycket som helst utan att riskera att sätta sig själv i någon skit. Jag får nog avbryta snart för jag tänker alldeles för mycket på mat och drömmer om det, jävla hjärntvätt.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du kan styra upp med mat istället för piller.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Milla - för att jag ska hålla mig lugn krävs tyvärr så pass mycket mat att jag går upp i vikt (ännu mer), så det funkar inte riktigt. Och sen hjälper det ju inte när det är kris. Så jag får ha mina piller på lut också.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack! Nu fattar jag varför jag hela tiden är sugen på nåt. Har dock klarat mig utan piller idag (halleluja moment) och inte överdrivet mycket ätande heller. Kanske det har att göra med att jag känner av en smygande förkylning som jag inte är det minsta intresserad av

    SvaraRadera
  6. Frk Hulda - synd att det ska krävas en förkylning! Sköt om dig!

    SvaraRadera