onsdag 6 juli 2011

Blomblad

Höll mig vaken på eftermiddagen trots att jag inte orkade. Såg en hel gammal svensk 50-talsfars på tv (oj vilka former de tjusiga damerna hade). Tvättat sofföverdrag (hurra för 60 grader), planterat balkongblommor. Ringde Mannen på jobbet för att säga att han fått ett paket, de var på Systembolaget och stod i samma kö som dr B (min gamla doktor) så jag fick en hälsning. Liten värld.

Så varmt på balkongen. Jag tänkte sitta ute men det är lite för mycket. Inte för att jag klagar, hellre varmt än kallt. Bara jag ser till att dricka mycket vatten så går det bra.

Det känns lite för mycket att sitta vid datorn också, så jag lämnar er med några bilder:

De underbara rosa rosorna stod rätt länge, men så plötsligt bestämde sig samtliga att vissna på samma morgon. De får ändå dröja kvar ett par dagar och förtrolla våra sinnen:


En av dagens planteringar: hängpelargoner. Lite svajigt på vift ungefär som frun i huset:
 

Balkongens lilla mini-oas:




Godnatt!

8 kommentarer:

  1. Starkt av dig att hålla dig vaken under en hel film. Länge sen jag gjorde. Å tack för härliga bilder med talande texter

    SvaraRadera
  2. Fröken Hulda - jag somnar också ofta under filmer. Gillar dock att se gamla filmer, det är ett lugnare tempo, inte så många flashiga klipp, det passar min lättstötta hjärna bättre.

    Godnatt på riktigt nu!

    SvaraRadera
  3. Blommor och växter är så vackert :D, och kanske gör de lite nytta för själen också. Man kan ju alltid hoppas.

    Nattis!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla, det gör ont men jag tar steg för steg.
    Min pappa har jag börjat släppa taget om, har väntat så många år att han ska finnas där.

    Underbara bilder,gillar den med rosorna.

    nu väntar en helg i husvagnen
    kram kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla, det gör ont men jag tar steg för steg.
    Min pappa har jag börjat släppa taget om, har väntat så många år att han ska finnas där.

    Underbara bilder,gillar den med rosorna.

    nu väntar en helg i husvagnen
    kram kram

    SvaraRadera
  6. My - jag tror absolut att blommor är bra för själen!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Carola - hoppas du får en fin helg och kan för en stund släppa lite av tankarna på det jobbiga.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilka härligt rosenarrangemang! Sött vattenfall med lika söt sköldpadda! Tack för ditt inlägg i min blogg:-) Läkaren tror att jag också är bipolär. Kram!

    SvaraRadera