måndag 3 september 2012

Utstående

Omnämner självmord


Jaha, så dagen då... psyk vid ett. Var sådär överärlig som jag kan vara och berättade att jag köpt en kniv som jag förvarar bredvid elsladden. Men jag är inte akut suicidal, det är mer gammal ovana, tankarna smyger sig på, försåtligt, men jag försöker tänka att det vänder om några dagar. Syster C gick och rådfrågade Dr C och jag ska sätta in Voxran igen, sedan har jag tid hos honom nästa tisdag. 9-11 kl. 10 Tycker jag inte om. Men det är inte sådär betongfast siffernojja, jag kommer över det.

Sade till Syster C att jag skulle åka hem och baka bullar, men när jag kom ut därifrån kändes det oöverstigligt att bege sig hem, så jag tog bussen till Ikea istället. Ingen shoppingorgie, bara billiga påslakan som jag kom dit för, och en väska som kunde vikas ihop i ett litet fodral. Gratis kaffe i restaurangen.

Min hjärna är stekt. Tror inte det blir några bullar idag, alldeles för många moment. Mumsar på lakritsnappar och lugnande. Ska - kanske inte sova, men vila en stund.

Fan, förutom frukost har jag enbart ätit skräp idag. Risifrutti, cheesecake, godis. Kaffe. Snabbt in. Måste få i mig något grönt ikväll. Jag har romansallad och tomater. Lite rödlök? Och vinegrätt. Nu blir jag sugen.

-------------
Tillägg:
Om jag mår riktigt j-a superdåligt och det blir farligt så kontaktar jag psykakuten, jag lovar.

13 kommentarer:

  1. Självmordstankar och planer är inget kul. Det är bra att du säger ifrån så de kan hjälpa dig. Du vet..... i värsta fall får du lägga in dig!!!! Lova! Jag vet hur det kan vara, de finns där och irriterar med sin sugande närvaro..... men allt som kommer i närheten av PLANER är aja baja! SUPERBRA att du sa ifrån om hur det är!
    stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att om det blir skarpt läge så kontaktar jag psykakuten. Inte min favoritplats på jorden, men so be it.
      Och imorgon och onsdag är Mannen hemma hela dagen, han brukar kunna lugna ner mig.

      Stor kram och tack för omtanken!

      Radera
  2. Visst är det gott att unna sig lite onyttigheter någon gång ibland? :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte om det var så gott egentligen den här gången, mer att det fanns snabbt tillhands och jag tänkte inte. Vill ha riktig mat imorgon. :)
      Kram!

      Radera
  3. Tack vännen för din kram, den behövdes.
    Mår skit just nu,vågar knappt berätta för jag är rädd för att bli inlagd.
    Rädd för att jag och maken separerar och jag förlorar barnen.
    Varför ska det vara så här

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är grymma sjukdomar. Lätt att förirra sig i katastroftankar också. Jag har inget råd som du inte redan hört... men det är så klart från det du skriver i bloggarna att du är en fin människa egentligen som har drabbats av ett elakt öde. Varför har jag inget svar på. Jag tror inte att livet är rättvist, man får försöka klara sig ändå... Ta hand om dig kära du.

      Radera
  4. En stor kram till dig S. Ingenting vara för evigt, inte ens de mörkaste stunderna även om så känns. Det blir alltid bättre. Det vet du säkerligen redan, men sänder iallafall ett stort lass med extra stark energi till dig. Hoppas vinden vänder snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Therese! Ja, man får bara använda alla sina smarta knep för att stå kvar på surfbrädan medans vågorna svallar. Det lägger sig till slut...
      Kram!

      Radera
  5. Ja visst är det så.. Klockrent uttryckt! Lycka till med surfingen nu. Du är grym!

    SvaraRadera
  6. Bra att du bekände kniven och tankarna. Och bra att du kommer att åka till psykakuten ifall det blir värre.

    Men jag hoppas att du slipper känns såhär länge till. Dagar kommer, dagar går - inte ens självmordstankar består.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så gott det går försöker jag hålla mig antingen upptagen eller sovandes. Med Voxran borde det vända inom en vecka. Hoppas jag.

      Kram!

      Radera
  7. Ditt tillägg tackar jag särskilt för ♥

    Är det inte märkligt det där med att man inte kan sköta maten. Inte konstigt att jag ser ut som jag gör

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sååå jobbigt är det egentligen inte att slänga in en laxbit i ugnen t.ex. Öppna en kartong färdig bönsallad. Åtminstone ta en fullkornsmacka istället för gott&blandat. Jaja, vi är mänskliga. Kan vara skönt att veta att man inte är en utomjording. ;)

      Radera