söndag 2 september 2012

Bröddoft

Känner mig lätt vimmelkantig efter att ha sovit tio timmar (utan kemiskt understöd). Jobbig dröm om att vara på en gigantisk engelsk herrgård, med en massa middagar och fester där det var omöjligt att lista ut hur man skulle uppföra sig för att inte göra bort sig. Där fanns ett stort rum med mediciner (det var i nutid) men för att få dem var man tvungen att lämna in gosedjur som fanns gömda här och var. Och så var det jäääättelång kö till duschen, så dilemmat var skulle man gå till middagen skitig men i tid eller vänta? Tänk att ens hjärna kan producera alla dessa scenarion när den får löpa fritt. Och att små detaljer i drömmarna kan kännas otroligt ångestskapande (eller i sällsynta fall underbara).

Velar mellan att åka och shoppa eller inte. Tänk, för en vecka sedan hade det inte ens varit en fråga. Nu vill jag inte, inte så där helhjärtat, tänker mer att jag kanske skulle utnyttja en rabatt. Har ju på äldre dagar insett att vita bh:ar är så gott som värdelösa, det är hudfärgat som gäller. Om man nu inte vill att underkläderna ska synas, det är en annan femma. Förrådet borde fyllas på.

På schemat idag står också brödbak. Måste helt enkelt aktivera mig för att inte sjunka ännu djupare i leran. Kommer man bara till skott så är brödbak helt suveränt, inte alltför jobbigt, resultatet blir alltid populärt!

Syster C imorgon, nya syrran. Just för stunden tänker jag "vad ska det vara bra för?" men min regel är att gå ändå, att inte stänga för möjligheter.


8 kommentarer:

  1. Jag har sovit nästan 12 timmar utan kemisk hjälp. Hade lätt kunnat sova några timmar till om inte kroppen strejkat pga ont-ont.

    Kör mina Furixtimmar nu så kanske jag och mor kan åka till Paradiset om ett par timmar

    SvaraRadera
  2. Vad mycket du hittar på! Jag drömde här om dagen att min man bara tog en resväska, fyllde den, skrattade och stack. Jag var ganska skärrad när jag vaknade, som tur var låg han där bredvid mig ändå..Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch och fy, vilken dröm! Tur att du vaknade...
      Kram!

      Radera
  3. Nybakat, mmm. Det var länge sedan vi bakade något mer än bake up bröd här hemma men ett bullbak får det nog bli inom kort. Om jag nu får maken att knåda degen åt mig först :)
    Hoppas att dagen blev god i fler bemärkelser än en. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev åtminstone bröd och en man som kramade mig när jag behövde det.

      Kram!

      Radera
  4. äsch, jag tycker hudfärgade kan vara både väldigt snygga och sexiga (öhh är det mitt äldrejag som talar nu?) fast när jag tänker efter har jag shoppat kopior av de där mirakelbharna från tvshop. de som är utan söm, ger noll skav, känns inte ens att jag har mig på dem. formar bysten så fint och neutralt. där kom det, neutralt. jag är nog inte så opartisk hehue.
    ska om jag får pengar över köpa på mig fler, finns en kvinna som säljer dem titt som tätt och hela tiden på tradera. farligt farligt men gött!

    kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är en gammal själ ;) Inte mycket för neutralt själv, här ska det vara lyft. Balanserar liksom upp en stor häck. :) Men hittar man en bh som man trivs med ska man absolut slå till på fler.

      Kram!

      Radera