onsdag 5 september 2012

Mandelmasseinsats

Självmordstankar



Tydligen blev det alternativ två.

Jag har så svårt med det stora just nu. Tänka på familjen och sånt. Det förlamar mig och mörklägger mörkret ännu mer.

Så jag tänker smått. Tänker på träningskursen på Friskis som börjar i oktober. Beställer en vinterkappa som kommer om två veckor. Är väldigt onödigt om jag inte finns här då, så där blir det ytterligare en anledning att stanna som är greppbar. Imorgon ringer Dr C, då vill man ju inte svara "hej, jag är död!" ;) Och jag har ännu inte hunnit se mer än ett avsnitt av Homeland. Jag måste baka mer snart, hälften av mandelmassan är kvar från bullbaket och den blir stenhård när väl förpackningen öppnats (det kan vara värt lite helveteseld och tortyrpina för att rädda 100 g mandelmassa från en långsam men säker hädanfärd). (varför markerar rättstavningskontrollen helveteseld men inte tortyrpina?)

Gick och lade mig för över en timme sedan men tankarna bara snurrar. Tog en varma koppen nyss, kanske ska jag spä på med lite extra kemikalier.

Kollar väderprognosen för imorgon. Sätter imorgon på min tidslinje.

10 kommentarer:

  1. Kärlek och styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Du är stark som lyckas tänka på det lilla. Och lite extra piller skadar nog inte i nuläget. Våga stanna kvar i det känns tryggt.

    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  3. Charlyene uttrycker sig perfekt. Stanna i det trygga och ta emot de kramar du får ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker. Tack för omtanken.

      Radera
  4. Homeland är bra! Längtar efter nästa omgång.... Alltid något att pigga upp sig med.
    You... hang in there! Det blir bättre för det brukar det ju alltid bli.... BRA att ventilera det jobbiga - tror jag.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vinglar mig framåt lite i taget.

      Radera