tisdag 4 september 2012

Kraftlöst

Vi hade något sorts lustigt partiellt strömavbrott under förmiddagen. Vissa lampor och apparater funkade, andra inte. Min bärbara har ett heldött batteri och går på nätsladden så den fick en tidig siesta. Det visade sig vara någon sorts huvudsäkring som gått och det är nu fixat, så vi kan återgå till vår moderna livsstil och värma mjölken i mikron. ;)

Åskmolnet jagar mig, jag är spänd och väntar på urladdning. Men det här måste jag bara vänta ut. Tänkte baka de där bullarna men det är så fullt i frysen, vet inte var jag skulle göra av dem. Har åtminstone tvättstugan om två timmar. Jag orkar inte men ska göra det ändå. Spela normal spela normal spela normal.

6 kommentarer:

  1. Tack alla himlar att vi lever i en modern tid! Tänk..... stampade jordgolv..... eldstad..... fotogenlampa..... inge avlopp (hurvel) osv..... inga mediciner utan bara att leva "galenskapen" fullt ut...... GUH SÅ HEMSKT!
    kram

    SvaraRadera
  2. Fy f*n vad det ska vara svårt då. Imorron ska jag ha tvättstugan. Vill och orkar mentalt men kroppsligt kommer det att vara som att bestiga det högsta berg. Jag vill vara lite mer jag... som jag var förut. Som bara gjorde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så mycket man tog för givet...

      Radera
  3. Normal. Det är ju också ett krav man ska leva upp till som om det inte vore nog med tvätten! Är också igång! Med tvätten. Åtminstone har jag stoppat in den i maskinen. Kanske lyckas jag trycka på knappen med, hihi. Kram

    SvaraRadera