torsdag 27 september 2012

Stuntkvinna

Första tanken när jag vaknade: säkerhetsnålar! Sedan: betala räkningarna! vilket jag gjort nu, skönt att veta att det är överstökat. Ett lurigt företag hade plötsligt satt sista betalningsdatum till den 24:e - hur lätt är inte det att missa när alla andra har den 28-30:e. Nej, det tycker jag var fult.

Så skönt att vara uppe vid 6-snåret. Tog ingen Zyprexa igår för jag hade ju lugnat ner mig lite men känner nu energin välla tillbaka. Fast får väl hoppas att det bara blir lagom.

En vän bjöd hem mig igår för att se på Bonde söker fru, men vi satt och snackade så jag har ingen aning om hur det gick för bönderna. Kan inte säga att jag lider så värst mycket för det. Hon har två härliga vovvar så lite hundkärlek blev det också.

Känner för att baka men jag har bara 50 g smör kvar. Eller så får jag hålla mig i skinnet några timmar och göra matbröd när Mannen vaknat och jag kan köra köksmaskinen. Säkert det vettigaste, men trist att vänta. Hmm. Överhuvudtaget känner jag mig otålig. Min kropp är redo att göra ett jättehopp mellan höghusen. Jag har liksom inga rutiner för energidagarna. Vanliga dagar går sin gilla gång, lågdagarna går knappt alls, men nu har jag svårt att kanalisera kraften. Önskar jag skrev en bok, det hade ju varit perfekt, fullt ös på tangentbordet. Men det är inte aktuellt.

Trots lätt irritation är jag glad, hur man nu kan vara det samtidigt. Noterar den vackra blå Windows-listen och en skogsgrön kulspetspenna vid tangentbordet, vilket förstås får mig att associera till Homeland när Carrie blir manisk och skriker efter en grön penna (Mannen lovade mig att han alltid skulle ha en redo, haha! fast jag blir ju inte ärkemanisk tack och lov). Jag tycker om när jag känner färgerna i ryggraden. Skulle vilja se på konst idag!

En sak i taget, en sak i taget. Först mer kaffe. Kolla recept. Slänga in en klänning i tvättmaskinen framåt 8. Ta medicinerna. Prata med Syster C när hon ringer någon gång på morgonen. Sedan bestämma hur dagen ska se ut (fast den kommer nog att innehålla säkerhetsnålar ;))

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag glömde att köpa säkerhetsnålar när jag var på Ica idag. Nåja, det går fler tåg. Rastlöshet av den där sorten är extremt kämpig. En gång rev bort tre platsbyggda köksskåp ur vårt kök, utan lov och utan en plan eller tanke på varför? Idiotiskt. Att se på konst låter som ett lagom dramatsikt energiförlustande. Har ni några fina museer där nere? Hoppas att din dag fylls med både säkerhetsnålar och något annat roligt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det där med heminredning kan vara farlig mark. Blev inget museibesök, när Syster C sa att jag borde stanna hemma och ta det lugnt så insåg jag att det var rätt. Fast... jag har hållit igång en del ändå. Bakat biscotti, handlat och lagat mat, fixat lite blandade saker... och köpt säkerhetsnålar! :) Det finns iaf ett kulturhus i Helsingborg som ibland har trevliga utställningar, och så kan man åka till Malmö, senast har jag varit på Moderna Museets filial där.
      Kram!

      Radera