måndag 10 september 2012

Ordlista

Det förlamar nästan som influensa, men det är nog som Syster C sa all spänning som går ur kroppen. Bara att gå dit känns som det var ett dagsverke. Hon är rar, lite sjuksköterskehurtig ibland men verkar ärligt vilja förstå. Att Dr C aldrig ringde i torsdags verkade uppröra henne mer än det gjorde mig, haha. Vilket som, jag har tid hos honom imorgon så mysteriet kommer väl få sin förklaring.

Jag vinner och vinner i WF. Alla slumpmässiga ord är mina vänner. Orden som ska finsnickras ihop till meningar verkar fly.

Lite trist att Mannen jobbar idag. Inte för att jag normalt har det svårt att vara ensam en stund, men precis nu skulle det sitta fint med just det sällskapet som är så bekvämt att det låter mig vila, fast tillsammans. Tur att det ofta går att ringa honom på jobbet. Han har perioder då han inte är fullt upptagen utan bara måste finnas till hands, och då går det att tala med honom. Märkligt... efter 14 år är det alltid något som måste sägas...

6 kommentarer:

  1. Inte särskilt märkligt när det handlar om äkta kärlek ♥

    Nog vinner du alltid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej ♥

      Jag vinner ofta när jag mentalt struntar helt i om jag förlorar eller inte. Lite österländskt sådär. ;)

      Radera
  2. Känner igen det där med att man alltid har något att säga till sin älskade.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt att du också får uppleva det.
      Kram!

      Radera
  3. hej vännen och tack för att du kikar in till mig och lämnar
    värmande avtryck.
    Skönt att veta att man inte är ensam i eländet.

    Varma kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får stärka oss tillsammans!

      Stor kram!

      Radera