tisdag 15 juni 2010

Tankemässigt

Har så livliga och detaljrika drömmar numera. Jag vet inte hur mycket som beror på känslor som rör sig och hur mycket som är ren kemi, det började när jag började med Cisordinol. Det är sällan renodlade mardrömmar och sällan jag minns storyn en minut efter att jag vaknat, så det är inget jag direkt lider av, det ger bara en konstig känsla av ständig mental aktivitet.

Antagligen för att jag lever ett så action-fritt liv så går mycket kraft till att tänka. Gnuggar mitt ego alternativt attackerar det. Det blir sällan något särskilt intressant resultat, min geninivå är låg, men det får tiden att gå.

6 kommentarer:

  1. Hej S!

    Tack för dina tips i mitt kommentatorsfält. Tror att det ligger mycket i vad du säger.

    jag har din blogg liggande i mitt RSS-flöde, så jag läser allt du skriver, men är som de flesta, dålig på att kommentera.

    Det är underligt men de flesta bloggar jag har där handlar om psykisk (o)hälsa, vet inte hur det blivit så....

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  2. Jag tror att drömmarna är en blandning av kemi och känslor. Man vet inte vad som är vad längre. Hjälper Cisordinol? Ja, det tar verkligen mycket kraft att tänka. Ibland försöker jag läsa s k självhjälpsböcker, men jag bara tröttnar på såna "duktighetsböcker". Gör så här så blir du duktig resten av ditt liv. Blähh.

    SvaraRadera
  3. Nej - felskrivet, jag menar "lycklig resten av ditt liv".

    SvaraRadera
  4. Miriam - nej det går nog inte att separera vad som är vad.

    Jag tycker Cisordinol hjälper, akutinjektionerna jag fått när jag varit inlagd har varit super mot stökiga tankar, men även i tablettform som jag tar den nu tycker jag den är lugnande och gör tankarna klarare. Men jag kanske ska trappa ner på den i höst om allt är lugnt, hoppas jag inte behöver så mycket neuroleptika.

    Jag har också svårt för självhjälpsböcker, de får mig att känna mig så misslyckad och karaktärslös så jag kan inte ta till mig budskapet.

    SvaraRadera
  5. Lite farligt ämne det här, folk kan få ideér! (ler)
    Hade svår neuroborrelia under 3 års tid, mådde väldigt dåligt både fysiskt och psykiskt!
    Fick en mycket intressant tablett mot de värsta demonerna!
    Vilka underbara och fantastiska drömmar den skapade, saknar verkligen den effekten.
    I bland närmar jag mig dessa drömmar via mina ibland skruvade "inlägg" i min blogg!

    Medelålders småsstadskvinna? Var det så du skrev......låter det tråkigt? Smaka på den här då...
    46 årig trebarnspappa, boende i förort till Stockholm, arbetar på bygge, deltidsarbetande, fyller upp livet med A-kassa.....det där lät väl upphetsande! (ler)
    I vilket fall som helst fin blogg du har!
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram ifrån en som kallar sig Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  6. Oumberlige Peter - tack för vänliga ord! Ja, mediciner kan verkligen påverka drömmarna, åt båda hållen, en jag tog för ett år sedan dödade drömlivet helt, fast det var på sätt och vis skönt det med. Hur jag upplever drömmarna påverkas mycket av mitt stämningsläge, är jag deprimerad hatar jag all hjärnverksamhet, är jag hypoman tycker jag det är skitkul. Det låter faktiskt lite skoj att reproducera drömmandet i sin blogg!

    Ja fy f-n, det där lät tråkigt. ;) Men om vi är tråkiga utanpå så är vi nog desto mer spännande inuti!

    Kram själv!

    SvaraRadera