tisdag 22 juni 2010

Luftbubbla

Mitt behov av lugn är till synes oändligt. Alla måsten och stressmoment skaver. Jag mår bättre än tidigare år men är så tunnhudad fortfarande, känner minsta lilla sten i skon. Behöver sova, äta, få solsken som en krukväxt. Ibland får jag välja bort, roliga aktiviteter, vänner. En tråkmåns. En dock levande tråkmåns.

Vaknade halv sex fast jag brukar vakna av alarmet vid åtta. Får ändå inget riktigt energiryck, vilket visserligen är bra, men jag blir uttråkad av att inte bli speedad, trots att det är nyttigt att jag inte blir det. Visst vill jag hellre ha tårta än broccoli, för stunden, men i längden är det egentligen skönt att slippa de hektiska dagarna när man vet hur mycket surt som kommer efter. Ja, mycket för och emot. Inte konstigt att man blir knäpp. ;)

Midsommar blir i total stillhet, bara Mannen, sill och snaps. Som jag vill ha det. Den här gången.

8 kommentarer:

  1. Gillar!
    (Facebok-jargong )

    SvaraRadera
  2. Det blir så j-a bra. :)

    SvaraRadera
  3. Det låter så lagom och härligt. Tänk att detta ord - lagom, som jag hela livet skytt som pesten (för inte är jag lagom någonstanns och de som är det måste ju vara sååå tråkiga)låter så fantastiskt perfekt och lockande. Inga utsvävningar utan bara bra och harmoni, liksom. Tänka sig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. paperclip - kanske handlar det mycket om att få definiera sitt eget "lagom". Jag har varit icke-lagom i många år, jag är trött, utschasad. Fortfarande kan jag skämmas över att vara tråkig, men mindre och mindre. Jag är tillräckligt gammal nu för att göra som jag vill. Vad ska jag bevisa, liksom? Snart är jag död. Vill inte dö olycklig. Om det som gör mig lycklig är väldigt små saker, so be it.

    SvaraRadera
  5. Tror du har rätt. Och med tiden har man/jag (hoppas jag även om sinnet är svag för topparna ibland) att det inte är så kul med dessa extremer. Utan detta "lagom" är ett rätt behagligt tillstånd. Jag strävar efter det nu iaf och fysiskt längtar efter det. Behövs nog lite förändringar och justeringar här och där för att uppnå dock.
    Hoppas du får en fin midsommar, med lite bubbel kanske! :)

    SvaraRadera
  6. Bubbel och sill, nej så rebellisk är jag inte. ;) Det blir snaps. Men jag har en flaska bubbel på lut för något annat tillfälle...

    Hoppas du också får en - om den inte blir perfekt, dock acceptabel - midsommar.

    SvaraRadera
  7. Jag tackar för att jag ska fira midsommar endast ihop med min man. Jag orkar inte med att låtsas vara normal en hel lång dag med släkt och annat löst folk.... Må så gott! Kram

    SvaraRadera
  8. Miriam - det är precis så jag känner också. Jag hoppas du får en lugn och skön dag.
    Kram!

    SvaraRadera