fredag 4 juni 2010

Examenstider

Doppade fötterna i havet igår. Det var kallt - jag, badkrukan, skulle aldrig doppat mig i det - men inte iskylt. Vågorna slog och trots solen var vinden kylig, så stranden var nästan tom på levande varelser, utom måsarna och strandskatan. Tillbaka till parkeringen tog vi stigen genom skogen. Osynliga fåglar i träden sjöng högljutt, spindelväven var spänd över stigen och myggorna anföll glupskt. Några blommande skogsstjärnor, oändligt graciösa. Hela min kropp sjuder av sommar.

Idag var det näst sista gången på terapin. Det känns ungefär som att ta examen, en stolthet över att ha tagit sig igenom en viktig fas i livet blandat med lite oro inför vad framtiden ska bära med sig. Kanske borde jag ta med mig studentmössan till sista samtalet. ;)

Först kändes det som att tvärt stänga en dörr. Nu säger Psyko H att jag får kontakta honom om det är något speciellt och jag har numret till hans privata mottagning. Det är fullt tänkbart att jag aldrig kommer att utnyttja det, precis som jag aldrig använt det privata numret till dr B, men det känns mindre kvävande när jag åtminstone har möjligheten.

Jag ska banne mig fira nästa veckas avslut med en flaska äkta champagne, det tröttnar jag aldrig på!

5 kommentarer:

  1. Champagne, där sa du nåt... Kanske ska gå på Systemet för första gången på flera år. Annars tar jag nog bara en Whisky Sour, det har jag redan ingredienserna till.

    SvaraRadera
  2. Laura - ja du har ju något att fira. :) Synd att du inte bor närmre, då hade vi kunnat knäckt en flaska bubbel tillsammans.

    SvaraRadera
  3. Vi tar det nästa gång du kommer hit!

    SvaraRadera
  4. Vilken viking!!! Doppat fötterna det skulle jag aldrig göra, det skulle ta dagar innan jag fick upp värmen igen....:-) Kanske hjälpte det med champagne?? Kram!

    SvaraRadera
  5. Miriam - doppa fötterna gör jag gärna, bara resten av kroppen får stanna på det torra. ;)

    Kram!

    SvaraRadera