onsdag 23 juni 2010

Dilemma

Ska gå till Coop och hämta ett rek. Journalutskrifterna. Nu känns det lite läskigt.

Tänk om jag egentligen är helt frisk och alla psykbesök och mediciner varit helt i onödan? Ja, så går tankarna idag... Borde jag sluta ta medicinerna och se efter vem jag är därunder? Idén känns så lockande trots att jag någonstans inom mig vet svaret. Jag har ju testat några gånger förr. Men kanske var jag bara inte tillräckligt beslutsam och viljestark? Tron kan försätta berg, sägs det. Samtidigt har jag lovat Mannen att inte göra om det. Samvetsfråga.

3 kommentarer:

  1. Nämen vad är detta för ryck nu! Sluta med medicinerna... Som du skriver har du ju provat det där förut och det gick väl inget bra alls. Nu kan du ju det av erfarenhet - men det är inte erfarenheten i sig som gör en vis utan hur man handskas med den. Så håll dig i kragen och var snäll mot dig själv nu. Man måste inte utmana sig själv och livet hela tiden. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tänker exakt likadant som du gör, att jag egentligen är frisk och äter en massa mediciner i onödan. Fast jag vet ju svaret också. Men tankarna far iväg ibland. Kram

    SvaraRadera
  3. Det är svårt att få grepp. Kanske är det nödvändigt att gå emot det som anses nyttigt för att hitta rätt. Äh, jag vet inte. Kanske är jag bara extra ovillig att se verkligheten i ögonen idag...

    Kram på er båda!

    SvaraRadera