söndag 4 oktober 2009

Pseudoilska

Spritter i benen, fast inte av ljus och glädje. Vill kasta saker, porslin, möbler, sånt som skulle säga "krasch" och bli jobbigt att sopa upp. 

Vet inte riktigt vad det här är, har ingen aning om varför jag är arg och krypande rastlös. Visst blev jag lite triggad av pratet om resor igår, men bara jag får andas lite så är det högst överkomliga problem, jag är inte tvungen att åka någonstans, det går att anpassa resan, osv. Kanske är det en kedjereaktion, en stark känsla sätter igång andra starka känslor under ytan, och så står man där med en sopptallrik i kasthanden. Nu är jag oftast inte så extremt impulsiv, så det blev inget krossat, även om jag såg sekvenserna i huvudet om och om igen, inklusive vad som kan göras med vassa skärvor. Mannen fick som oftast rycka in och lugna. När jag är agiterad på det sättet hjälper egentligen bara kraftiga sinnesintryck, och helst att bli omhållen hårt (fast bara av någon som jag litar på till 110%, alla andra ska hålla sig på 5 meters avstånd).

Det gick tydligen inte över av lite sömn som jag hoppats, men nu får jag skärpa mig rejält, ett par av Mannens barn kommer på middag idag. Är iofs bra att behöva ta itu med matlagning (behöva och behöva, Mannen kan också laga mat, blir säkert att vi gör det tillsammans och det är ju roligast). Får sysselsätta mig ett tag nu med att filosofera över det viktiga ämnet efterrätt.

7 kommentarer:

  1. Distraktioner kan vara bra att ha ibland. Jag hoppas att det blir en trevlig middag och att efterrätten blir god. :-)

    SvaraRadera
  2. Vet inte om sömnen hänger ihop med medicinen. Har ju vaknat tre gånger runt kl. 4 sen jag började med den så kanske. Men vaknar också tidigare när jag går och lägger mig tidigare än vanligt.
    Ja helst skulle jag nästan vilja ha en terapeut som inte känner A alls, någon opartisk. Men det går ju inte så länge jag inte flyttar till hemlig ort eller nåt haha. Äsch, nu mår jag bra och så länge jag mår bra så tänker jag inte försöka få någon ny terra. Har tappat förtroendet för dom lite, tyvärr men A har verkligen tryggt ner mig i skorna och tryckt in mig i ett hörn, Nobody puts baby in the corner haha

    Ibland kan det vara skönt att kasta saker, synd bara att det går sönder och att man måste städa efteråt.
    Hoppas att du får ur dig ilskan på annat sätt.
    Massa kramar

    SvaraRadera
  3. Shit vad du kan. Det är inte så att du lever ett dubbelliv så du är forskare också eller nåt? :) Tack snälla för infon.
    Han är fortfarande rätt tagen men dom säger att det går åt rätt håll. Vet inte riktigt vad det är i droppet men kan tänka mig att det kanske är antibiotika eller nåt sånt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Charlyene - tack. :) Middagen blev trevlig även om jag var ganska väck vid det laget. Äppelkaka med lite citron till efterrätt, helt godkänt.

    SvaraRadera
  5. Maria - jag har bara kastat porslin två gånger när jag varit inne på psyk och mått riktigt riktigt uselt. Så det blir nog inget kastat den här gången. Är mindre arg nu, mer utmattad. Sängen nästa.

    SvaraRadera
  6. Så kände jag mig i flera dagar, ville slänga saker, skälla, det kröp i kroppen.
    Det skulle plötsligt vara pedantiskt hemma och jag gick på högvarv.

    Sen plötsligt började jag lugna ner mig igår och idag känner jag mig som jag brukar.

    Jag hoppas det gick bra med middagen och efterrätten.
    Love och Kram

    SvaraRadera
  7. Bloggullet - Skönt att det lugnat sig. Är lugnare här också. Middagen gick bra, fast oj så trött jag var efteråt.

    Varm kram!

    SvaraRadera