måndag 26 oktober 2009

Färdig

Kände ändå ut i tåspetsarna imorse hur trött jag är på att känna än si och än så. Mannen pushade också på att jag skulle ringa min läkare, så det blev så. Dr B trodde som jag att det skulle kunna vara Abilify som stökar till det, så den ska väck nu, och så blir det tillbaka till Risperdal. Biverkningarna är inte så kul men den jagar bort tomtarna på loftet. Just nu känns det viktigast. Orkar inte ha det så här. Vila vill jag ha.

Nu ska jag sätta på en film att somna till.

5 kommentarer:

  1. Jag hoppas att Risperdalen kan ge dig lite lugn och ro. Du förtjänar verkligen vila.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack Charlyene. Fördelen med neuroleptika är ju att effekten kommer snabbt, kanske är det bättre redan om 2-3 dagar...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du. Hoppas det lättar lite för dig när du fått ändra i medicineringen.
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag har följt din blogg ett tag nu och förstår hur du känner.

    Men, jag tar Risperdal morgon och kväll och har inga direkta biverkningar. Vad är det du upplever så jobbigt med dem?

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Lena!
    Jag brukar läsa hos dig också även om jag knappt aldrig kommenterat.

    Jag har som sagt tagit Risperdal förut i ett drygt år. Gått upp 12-13 kg av dem. Sedan påverkar de hormonerna också, vilket påverkar sexförmågan lite, inte extremt men ändå. Men sånt här är ju väldigt individuellt och dessutom ofta dosberoende. Jag hoppas jag ska klara mig på en aningens lägre dos än jag hade då.

    Risperdal har trots allt varit väldigt bra på att rensa skallen från skräp och ohyra, så att säga...

    Kram!

    SvaraRadera