söndag 15 maj 2011

Uppochner

Fann mig plötsligen tittandes på Melodifestivalen, något jag inte gjort på många herrans år. Lustiga låtar, ingen jag gillade så där jättemycket. Nä, det ska bli roligare med VM-final idag.

Känner mig konstig. Vill bara sova på dagen, inte på ett "jag vill slippa ångesten"-vis, utan "åh så mysigt att krypa ner under täcket". Det gör väl inget om det inte sabbade nattsömnen, jag är rädd för att trassla till det, vända på dygnet, tappa regelbundenheten (börja sitta uppe och vänta på soluppgången). Det brukar inte bli bra. I natt sov jag ändå nio timmar med pillerassistans så jag borde kunna hålla mig vaken idag.

Det kittlar i kroppen. Som en ballong som vill lyfta men förankras vid marken av kemiska tyngder. Vänjer man sig?

4 kommentarer:

  1. hej gumman..

    Tänk att få leva sin dröm om så bara i någon vecka.
    Vore helt underbart.

    Vi blir intervjuad på onsdag sen håller vi tummarna...
    Här är det berg och dalbana annars, orkar inte mycket mer.

    kramisar

    SvaraRadera
  2. Jag har också perioder när det är skönare att sova på dagen. Å andra sidan brukar det komma under mina depp-perioder, så jag hoppas att det inte är något sådant som har drabbat dig.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Carola - tröttsamt med berg och dalbana. Lycka till med intervjun!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - är lite smågrå men inte direkt deppad. Nu sov jag inte på dagen varken igår eller idag så jag kanske har vänt det tillbaka.

    Kram!

    SvaraRadera