fredag 20 maj 2011

Laster

Köpte jordgubbar (inte de svenska, de kostade 25 kr mer och det kändes lite för mycket). Köpte mörk choklad också. Och rädisor (de var billiga). Sedan gick jag till systembolaget och införskaffade bubbelvin, kunde inte låta bli nu när jag hade jordgubbar, trots att det bara var en vecka sen sist. Det är inte så ofta jag dricker när jag är ensam hemma, men idag känns det perfekt.

Lite lustigt är det, men jag känner verkligen hur medicinerna bromsar mig från att flyga för högt, det kommer liksom små ansatser, sedan slår det stopp och jag sover istället.

Känner mig i vilket fall ganska nöjd idag. Har kommit ut och tagit en promenad. Läste nyligen någonstans i en blogg kanske, minns ej var, ett gott råd: gå någonstans när du behöver det, men ta en omväg så får du en längre promenad när du ändå håller på. Det praktiserade jag idag och jag tror det passar mig ypperligt. Fin gångväg längs ån men med sikte på Ica Supermarket. Har lite svårt att bara gå för gåendets skull, måste ha ett mål.

Men när det blir mer sommar ska jag gå till havet, det tar ca 3 timmar t.o.r.


Lite lössläppthet ligger där under ytan och bubblar. Nätshopping, wheee... Knäppa tröjor från cafe press (fast jag tyckte de var gulliga och passade min nuvarande sinnesstämning, men är man egentligen riktigt riktig om man outar sig själv som bipolär för världen?) Dessutom köpte jag dem innan jag öppnade bubbelvinet. ;)

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Du verkar kunna konsten att lyxa till vardagen - bubbelvin, jordgubbar och choklad. Hoppas du hade en toppenfin dag!

    SvaraRadera
  3. Miriam - jag har nog blivit lite mer hedonistisk med åren. Man vet inte hur länge man lever så det är bäst att passa på. :)

    Kram!

    SvaraRadera