söndag 1 maj 2011

Städhjälp

Kände mig konstigt darrig imorse. Skyllde förstås på alkoholen igår, fast jag kände mig inte så värst bakfull, var uppe mitt i natten och drack en massa vatten, det brukar ta hand om det mesta. Men en stund efter att jag tagit medicinerna så kändes det normalt igen. Hade glömt dem igår visade det sig. Trots dosett och mobillarm lyckas jag förtränga dem ibland.

Inget förstamaj-tåg (om det ens finns sådana i denna moderat-håla), stack bara ut näsan som hastigast för att handla. Iskall vind. Hejdå värmen. Man blir bortskämd snabbt.

Dagarna flyter ihop. Jag sover mycket. Tänk att man stora delar av livet vaknat av en väckarklocka. Det är en lättnad att slippa att hastigt ryckas upp. Att sova natt efter natt efter natt känns fortfarande ovant. Men kanske behövs det för att städa upp lite på bombnedslaget till hjärnkontor.

6 kommentarer:

  1. Sv: Ja, hurra för blommor, vackert och glatt att titta på:)

    .... och vad underbart det låter att få sova. Skönt för dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. My - det är inte klokt att man kan sova så mycket! Tur att jag inte drömmer en massa mardrömmar.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja iskall vind tar död på det mesta - iallafall lusten till att gå ut. Du kanske behöver sova tills du vaknar av dig själv, kanske behöver din kropp det? Och järnkontor? Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack för din goa kommentar..
    Är så glad att det är klänningar som gäller i år, älskar klänningar.

    Jag är expert på att glömma mediciner, glömmer att fylla på dosett, glömmer att ställa larm:)
    kram gumman

    SvaraRadera
  5. Miriam - svårt att säga om det är behov av sömn eller bara sömnighet från mediciner. Hursomhelst så följer jag med strömmen och sover.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Carola - visst är det härligt med klänningar. :)

    Ibland glömmer jag medicinerna, ibland tar jag dem inte medvetet, vilket är jäkligt dumt.

    Kram!

    SvaraRadera