fredag 13 maj 2011

5-2

Heja Sverige! Ishockey-VM alltså. För att vara en någotsånär tjejig tjej har jag rätt manliga nöjen ibland. Kan svinga en sejdel och vråla "MÅÅÅÅL". Och inte har jag PMS heller. Vad det nu betyder (utom att jag är jäkligt glad att slippa).

Idag har jag diskat, lyssnat på Bridge over troubled water och Jesus to a child och gråtit. Jag är en sucker för sentimentalt tjafs. Tvättat har jag också gjort, annars inte ett skapandes grand. Dagen har bara gått. Inte ens ute har jag varit. Slött. Men skönt. Jag sov natten som var också, med lite kemisk hjälp men ändå, doktor A har tjatat och tjatat om sömnen. Nu ska här bli ordning och reda. Promenad imorgon. Inte äta nonsens.

Fast först en kväll med rosa bubbelvin och grönmögelost. Något hälsofreak blir jag knappast. Tänk om jag dör imorgon knall och fall och aldrig druckit champagne.

6 kommentarer:

  1. Det har jag aldrig tänkt på att jag kan dö knall och fall och inte druckit champagne? Det måste ju jag göra också? Och lyssna på "Jesus to a child" måste jag göra. Och så ska jag iallafall se Sverige i finalen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Miriam - en del tycker champagne är väldigt övervärderat. Jag älskar det! Jag gillar också vissa lite billiga mousserande viner, som det jag dricker idag, Louis Bouillot Rose.

    Klart vi ska se Tre Kronor vinna! Om du inte orkar hela matchen så räcker det med att se sammanfattningen på slutet med alla målen. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Försökte skriva till dig igår men gick inte. Nu verkar det gå bättre. Jo jag har en ganska lättsam relation med många på Öppenvården. Ibland är det skönt och ibland önskar jag att jag hade mer distans. Men än så länge har jag lite distans till Anna i alla fall och det får väl räcka :)

    Jag har lite svårt för fullkorn men jag får helt enkelt försöka vänja mig för nu ska jag bli nyttig :)
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Maria - lycka till med det hälsosamma livet!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja, visst är det så att nya underkläder kan göra susen :)

    .... och såklart ska man försöka njuta av livet medans man har det. Försöker pränta in det mina egna tankar och din slutkläm blev en liten påminnelse om att man ska unna sig det goda. Fasen vad tragiskt det vore annars...

    Kram på dig och hopppas du får en finfin dag idag!

    SvaraRadera
  6. Tack, jag tror det blir en bra dag. :)

    Kram!

    SvaraRadera