torsdag 12 maj 2011

Anledning

Med Stesolid och Nitrazepam sov jag faktiskt hela natten. Nu tusan ska det bli ordning.

Fick någon sorts märklig kramp? i svalget igår kväll. Bara på höger sida. Det gjorde jätteont att svälja men kändes inte som förkylningshalsont. Lite kvar idag men det är bättre. Genast börjar jag fundera över skumma läkemedelsbiverkningar. Det är min förklaring på allt som händer i kroppen numera. Snacka om att man är vårdskadad.

Planerar med mina söner att åka upp och hälsa på min mamma och hennes man i sommar. Det känns skönt att ha kommit över tröskeln där det känns bekvämt att umgås med henne, även om vi aldrig lär bli bästa kompisar. Lite nytta har man ändå av all terapi. Kanske bör tilläggas att hon aldrig behandlat mig direkt illa, bara med viss distans och svårt med situationer där jag har haft det jobbigt, hon är nog rädd för starka känslor. Men hon har öppnat upp lite nu, och det har nog jag också gjort. Livet är för kort.

2 kommentarer:

  1. Förstår det där med vårdskadad. Jag är likadan. Men å andra sidan har jag ju fått en massa konstiga biverkningar av mediciner genom åren, ibland tillochmed sådana som inte står i bipacksedeln. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Charlyene - ja, det finns ju faktiskt skäl för att vara vaksam. Potenta saker man stoppar i sig.

    Kram!

    SvaraRadera