tisdag 24 maj 2011

Regionalintresse

Blir lite orolig för min dr A, hon är borta i minst en månad sade sekreteraren. Jag sitter inte i sjön, så det är inget direkt problem för min del att läkarsamtalet sköts upp, jag hoppas bara att hon inte är svårt sjuk.

Då får jag antagligen vänta på min journalkopia också, hon måste ju godkänna att den lämnas ut.

Fick en inihelvetes felaktig faktura från Region Skåne. Brevet bestod av två kryptiska sidor med till stor del överlappande datum för inläggningen, dvs de försöker få betalt för samma sak två gånger, sedan en faktura på 4800 kr trots att jag redan betalat 2300 och knappast ens ska betala 2500 till utan någonstans runt 1300 om jag nu lyckats tyda de förbaskade sifferraderna. Försöker om och om igen ringa det angivna telefonnumret till "Patientservice" där tel.svararen bara säger att det är så hemskt lång kö att jag får försöka senare. Letar på nätet men hittar bara "arbete med att bilda en kundtjänstfunktion pågår". Försöker i en vild chansning logga in på Mina vårdkontakter men då hänger sig datorn. Aaarrrrgh.

Ska ge det ett par dagar, sedan skriver jag ett brev istället.

2 kommentarer:

  1. Ah, denna underbara byråkrati! Den förgyller våra liv och skickar solstrålar ända in i benmärgen.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Och vilken adress skickar man sitt klagomål till, om man nu trots 20 försök inte ens kommer till telefonkön? Det står två postnummer i liten stil, ett i Malmö och ett i Helsingborg, inte alls vad enheten heter. I telefon kallar man sig Patientservice. Usch, jag hatar sånt här!

    Tack för kramen!

    SvaraRadera