lördag 27 augusti 2011

Småbabbel

Jag är verkligen ganska lättroad, men nu har jag för första gången tittat på Gäster med gester och efter 10 minuter är jag fortfarande inte det minsta underhållen. Så det lägger jag ner. Tur att smaken är som baken. Tror jag ska titta på Eva Dahlgren senare istället.

Gjorde en liten fuling och ringde Mannen och bad honom ta med mjölk och bröd när han kommer hem från jobbet imorgon bitti. Men nu ångrade jag mig och gick och handlade trots regnet, det var skönt att komma ut. Hittade stora goda plommon, köpta får duga när man inte har tillgång till hemodlade.

Är precis på gränsen till att ställa mig och baka, men nej, det får bli på dagtid. Sätta degen är en sak men sen ska åbäket jäsa.

Kanske är det sänkningen av en av medicinerna som börjar kännas av? Jag är inte speedad så det är ok (detta evinnerliga spanande efter bra och dåliga tecken), har bara lite mer energi än det vanliga soffpotatistillståndet.

Om jag (högst osannolikt) kom i den i största storlek skulle jag se ut som en vandrande reklampelare, hahaha, men oj vad jag gillar den, skulle passa mitt humör ikväll.

12 kommentarer:

  1. Sv: Ja, jag ska försöka tänka att orden gäller även mig.

    Jag gav också gäster med gester en chans ikväll, men tröttnade jag med. Insåg att det faktiskt inte är riktigt min typ av humor. Man kan inte gilla allt. Då vore det allt bra tråkigt. Skitcool jacka förresten. För det är väl en jacka va...? Man lär ju synas i alla fall, oavsett. Snygg :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hamnar i en lagom-nivå vad gäller energi.

    Inte heller jag skulle komma i kappan men modellen är precis vad jag gillar. Mönstret kan dock diskuteras

    SvaraRadera
  3. My - tur att det finns rätt många kanaler att välja på nuförtiden!

    Ja, det är en jacka, snacka om att man snabbt skulle bli (ö)känd på stan. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fröken Hulda - jag är snart tillbaka i soffläge igen, no worries...

    Visst är mönstret helt extremt men just nu längtar jag efter tokerier, som avbrott mot mitt vanliga enfärgade... kanske kan jag åtminstone hitta en tshirt i samma stil.

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg kappa! Jag blir glad bara jag tittar på den, kostar väl säkert för mycket för en som får lön från Försäkringskassan? Jag köpte annars en himmelsblå kofta för att bryta mönstret med att enbart klä mig i svart. Det känns lite otäckt....:)

    SvaraRadera
  6. Dyyyr. Tur är väl det. Jag har gradvis utökat min garderob med mer och mer färg, roligt att våga synas ibland, även om jag faller tillbaka på det svarta som grund. Jag tillåter mig själv mer och mer att inte ha någon stil utan klä mig lite hur som helst. Skönt att bli tant och bry sig mindre. Lycka till med färgexperimentet!

    SvaraRadera
  7. ursnygg - men jag skulle se ut som ett kokt ägg!!!
    och jag har lärt mig att inte dra igång stora projekt på kvällarna. även om jag mot förmodan skulle vara pigg. då är det bättre att äta ost, eller gå ett par varv i lägenheten.
    så i säng kl 21 - 21.30. då mår jag bra.
    kram till fina S//
    jag är sååå glad att jag "hittat" dig eller om det nu va du som fann mig...
    hursomhelt: love//

    SvaraRadera
  8. Den där kappan var väl inte min grej precis. Däremot försöker också jag att använda mig av lite mer färg nu för tiden. Från att alltid varit helsvart till att plötsligt använda rött, rosa osv. Nog känner man sig lite piggare och fräschare?

    Det var något mer jag ville skriva, men det glömde jag bort igen... Störigt!

    *kram* <3

    SvaraRadera
  9. Jeanette - ett målat påskägg, precis! :)

    Jag tar det oftast lugnt på kvällarna, det är bara någon gång ibland jag får ett tokryck.

    Tack för dina jättefina ord, jag är rätt säker på att det var du som letade upp mig, tänk va' bra. Storkramen!

    SvaraRadera
  10. puffan - kappan är knäpp, och du lär aldrig få se mig i den, men den fick mig på gott humör! :)

    Visst känns det bra med färg, när man väl vant sig vid att inte alltid gå i svart "uniform".

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilken fullkomligt UNDERBAR kappa!!!! :) Jag blir glad när jag tittar på den...:) (inte illa för ett deppo)....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Och det slutade med att jag faktiskt köpte kappan! :)

      Radera