lördag 6 augusti 2011

Omättlig

Long time no blogg. I torsdags var jag rätt upptagen. När jag var i Malmö i måndags fyndade jag en stor skinnväska för lite pengar. Inte ens jag skulle köpa en väska för över tusen spänn men så var det rea på rean och plötsligt blev den överkomlig. Tänkte det skulle vara trevligt att ha något snyggare än en tygpåse när man måste bära med sig A4-papper o.dyl.

Nåväl, sedan gick tankarna från A4-papper till sånt man verkligen vill ha med sig, särskilt när man reser - en dator. Jag älskar min iphone men det är a pain in the ass med litiumdarriga fingrar att skriva längre meddelanden. Och det är ju mycket det jag vill göra - mail, bloggar, forum. Det tog mig ca 2 sekunder att bestämma mig för att köpa en billig netbook (får nog revidera det där påståendet om att jag inte skulle vara shoppinggalen just nu...) En ipad var aldrig aktuellt, vill ju ha tangentbord. Helst hade jag förstås velat ha en MacBook Air men 10 000 kr vs. 2 500... förnuftet segrade. Och denna lilla tiotummare klarar det jag vill ha när jag är på resande fot.

Så i torsdags skulle jag åka iväg och träffa en kompis i en annan del av Skåne, men vaknade pigg och nyter vid halv åtta så jag kom på att jag kunde göra slag i saken och åka till Elgiganten först (ja ja, det är säkert billigare att handla på nätet men jag orkade inte vänta). Mycket effektiv shopping. Jag undrar om inte elektronik är ännu mer roligt att köpa än kläder. ;) Ni vet, alla vill ha hårda paket...

Igår satt jag som man kunde tro hela dagen vid nykomlingen och konfigurerade och tränade på att använda touchpad och bara testade hur länge man kunde använda den innan batteriet gav upp (äkta batteritid, inte bara standby) vilket var runt 8 timmar, så mina ögon var fyrkantiga efter det.

 Ja, inte bara av materialistiska skäl men även annat så mår jag bra just nu. Ska bli jättekul att ge sig ut och åka på måndag, Gbg och sen Norrland (fast jag packar ned Stesolid utifall att).

4 kommentarer:

  1. Elektronik kan va både kul och nödvändigt. Mest kul ;) säger jag som fortfarande lär mig min Iphone. Bra att du har med dig PP (panikpiller) ifall att... Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Det låter ju iaf som om du har roligt i ditt shoppande. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fröken Hulda - så länge elektroniken gör som man vill så är den kul! :) Jag har med Stesoliden ifall det blir för mycket intryck och jag måste gå in i dimman en stund... men förhoppningsvis ska det inte behövas så ofta. Har ju lärt mig att säga ifrån i förväg att jag kanske måste gå ifrån en stund. Folk brukar ta det bra.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - jag har svinkul! Och den här teknikprylen kommer jag ha kul med även i framtiden. :)

    Kram!

    SvaraRadera