tisdag 9 augusti 2011

Kortrapport2

Kanondag igår. De allmänna kommunikationerna funkade, äldste sonen mötte vid stationen och efter att ha lämpat av packningen hos honom tog vi en thailunch, yngste sonen och hans sambo kom precis lagom. När vi kom hem igen rörde vi ihop en chokladkaka till senare, och sedan blev det givetvis brädspel, det hör liksom till. Notre Dame, och jag blev inte sist! Kvällens begivenhet var middag på en mysig fiskrestaurang, hur god mat som helst. Avslutat med tårta hemma. Jag hade köpt en rätt dyr väska åt honom i födelsedagspresent, visste inte exakt vad han ville ha så det var en chansning, men han storgillade den. Det är så roligt när man träffar rätt. :)

Jag borde inte sitta uppe nu, om en timme är det dags att stiga upp så vi hinner med tåget. Det är knepigt det där, jag har sovit fem timmar så jag är inte supertrött, men inte utsövd. Är bara svårt att varva ner när man är ute och far.

Mot Hälsingland!



3 kommentarer:

  1. Jag är jätteglad för din skull. Att det går så bra med resandet. Att du fått träffa dina ungar. Att ni ätit gott och haft mysigt tillsammans. Fortsätt så. Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har det riktigt roligt på resan. härligt!

    SvaraRadera
  3. Tack kära vänner, roligt har det varit, och idag är det riktig spännande... fortsättning följer.

    SvaraRadera