onsdag 3 augusti 2011

Överdåd

Shopping av en massa småprylar idag. Blir mycket pengar när man slår ihop det, men so be it. Köpte saker att slå in storgrabbens present med, och lite annat för en present till en kompis. Ett bälte på rea istället för det som håller på att falla sönder. Och så 4 champagneglas. Jag har champagneglas, men jag slår sönder dem med jämna mellanrum (precis som jag slår sönder porslin) så jag tänkte som så att det kan vara bra att ha ett reservlager. Och de var nedsatta med 220 kr till nästan ingenting. Och hör ni hur jag rationaliserar det hela, egentligen är det bara så att de var snygga, jag ville ha. Får ställa undan några av de gamla glasen.

Men jag provade en sjuhelvetes massa kläder utan att köpa något, så äkta shoppinggalen är jag inte. Jag har kläder (i alla storlekar) så jag klarar mig.

Jag sket i att bry mig, festligheter på gång, och åt en massa (eller snarare som jag brukar äta) och på två dagar gick jag upp det jag gått ner på två veckor. Kul. Eller inte. Men jag ska åtminstone försöka sträva efter måttlighet, och hoppas att den Abilify jag just börjat med verkligen håller sig viktneutral. Jag har hört att det skiljer sig stort mellan individer, även om de flesta klarar sig undan större viktökning. Vid det här laget är jag fruktansvärt trött på fettomediciner!

6 kommentarer:

  1. När mediciner ställer till det med vikten är man ju ganska chanslös. Jag har INTE gått upp i vikt pga av medicin... däremot har jag ätit mig till denna vackra kropp :))

    SvaraRadera
  2. vet inte hur det är med paroxetin - men fet är jag...
    och skall väl så förbli vad det verkar.
    kram från dalsland//

    SvaraRadera
  3. Fröken Hulda - haha, tekniskt sett har jag förstås också ätit mig till min rymliga kroppshydda. Men det är svårt att beskriva hur hungrig man blir av vissa piller, plus att vissa förändrar ämnesomsättningen. Ett elände är det.

    Men nog är vi tjusiga ändå! Och fettet fyller ut rynkorna! ;)

    SvaraRadera
  4. Jeanette - paroxetin kan man också bli fet av om man har otur, men det är ju inte säkert att det beror på den.

    Men sätt dig på en bänk på gågatan och titta på hur folk i vår ålder egentligen ser ut. Nog är vi rätt snygga ändå! :)

    Kram från Södern

    SvaraRadera
  5. När jag tar Abilify försvinner det mesta av hungern. Inte så att jag inte kan äta, jag har bara ingen större lust med kakor/godis/etc. Så för mig fungerar den bra på det viset... Och det kanske vore bra om den kunde fungera så för dig också?

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Charlyene - förra gången jag hade Abilify så gick jag på ett år eller så ner 10 av Risperdal-kilona. Nu försöker jag inte hoppas för mycket, men det vore ju bra om viktuppgången åtminstone stannade av. Visserligen gillar jag att shoppa men en ny garderob var 6:e månad blir lite väl dyrt...

    Kram!

    SvaraRadera