torsdag 9 juni 2011

Limegrönt

Sov tre timmar och mådde så bra när jag vaknade. Hade nästan glömt bort hur skönt det kan vara med bara lite sömn. Är klädd i limegrön linnedräkt och känner mig mycket snyggare än jag antagligen är. Skönt att knappt ha några rynkor, jag känner fortfarande igen mitt ansikte trots att jag snart är 50. Är inte gråhårig heller under min syntetiska rödfärg, trots att livet borde ha givit mig gråa hår för länge sedan. Sedan kan jag tycka att åldershysterin i vår tid är helt uppåt väggarna, någon plastikoperation blir det inte för mig även om tyngdlagen obevekligen gör sitt.

Idag är första dagen på Mannens semester. Han ska ta fyra veckor, vilket tydligen inte hänt på sådär 30 år... han är väl värd att få ta det lite lugnt ett tag. Han har ju fortsatt jobba efter att ha fyllt 65. Tänk att han är så gammal, jag tänker aldrig på honom som äldre än mig, och han är inte alls som jag tänker mig en gammal gubbe.

Skatteåterbäringen lär komma imorgon, då har jag råd med att åka till Göteborg nästa vecka, whee!

Jag är bara så nöjd idag. Tänker på att gå och sätta på en maskin tvätt och känner välbehag i kroppen, underbart med ren tvätt. Får plöja igenom skåpen och se om jag har ingredienser till bröd hemma. Energin strömmar i elektriskt blått.

11 kommentarer:

  1. underbart! Limegrönt är en vacker färg :D

    Och ursäkta mitt uttryck nu.
    Men vem F-n orkar bry sig om att kroppen åldras? rynkor är bara som en dagbok för kroppen, dom visar hur våra liv sett ut. Och utan tygnslagen hade vi inte varit så stadiga med båda fötterna på jorden. Konsekvenserna av det får man väl ta med lite häng här och där :D

    Å baka! :D isnpiration, synd att jag är total pank, så kan inte göra det hehe. O.o

    ^.^

    SvaraRadera
  2. PrinsessanCarro - tack!

    Tyvärr tycker jag det är svårt att helt bortse från sin egen ålder när samhället är så åldersfixerat och man blir bemött olika efter hur gammal man är. Jag har t.ex. en dröm om att någon gång bli så bra att jag kunde studera, men det är kört för jag är för gammal för att få studielån.

    Men men. Roligare saker: jag har visserligen inte jäst hemma men ska ändå ut ett ärende i eftermiddag så då ska jag passa på och köpa hem. Focaccia ska det bli!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du kan njuta av din limegröna dag med lite sömn. Det kan ju vara hur underbart som helst ibland att inte bli nedtyngd av sömnens märkliga övertagande.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Charlyene - jag lär sova desto mer i natt så jag oroar mig inte för att sväva iväg. Det är bara trevligt för stunden. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. hej vännen...

    Idag har allt varit blä här, min psykolog ska sluta..Fått ny nyss och jag älskar honom.

    Det glada var att skatten fanns på kontot:)
    kram vännen

    SvaraRadera
  6. Carola - så himla tråkigt att höra! Det kan verkligen vara känslosamt.

    Hoppas skattepengarna kommer till glädje åtminstone. Här behövs varenda krona till mitt utsvävande liv. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Gillar dina inlägg, och håller med dig om att åldershysterin i samhället är helt uppåt väggarna. Tänk om man kunde vända på det hela och tänka att rynkor faktiskt är något vackert istället?

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Limegrönt OCH linnetyg... nu blir jag lite avis.

    SvaraRadera
  9. My - ja på ett sätt tycker jag det är störande när folk säger att jag ser ungdomlig ut, som att det är en stor komplimang - men jag har ju inte gjort något särskilt för att inte få så många rynkor, jag har bara råkat få bra gener på det området. Så varför berömma mig för det? Beröm mig för något jag verkligen har uträttat istället!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Fröken Hulda - det var kärlek vid första ögonkastet! :)

    SvaraRadera
  11. Sv: Ja, jag vet nog vad som gäller egentligen. Nu ska bara modet till också.

    Nattis!

    SvaraRadera