torsdag 2 juni 2011

Sammankopplat

Lättare idag. Messade en kompis men fick inget svar. Visade sig till slut att hennes mobil är dum i huvudet och inte alltid skickar iväg sms:en. Vi försöker på nytt imorgon, kanske solen är mer trofast då än den varit idag.

Åkte ut med Mannen som fotograferade ett hus. Han samlar på vykort och plåtar husen som de ser ut idag. Det var jag som lyckades identifiera dagens hus, trots ombyggnad. Det är fascinerande vad som bedömts som värdigt ett vykortskap. Sjukhuset (jag antar att det är meningen att man ska kryssa för ett fönster och skriva "här ligger jag med mitt brutna ben"). Hus från miljonprogrammet, skinande nya då. "Parkeringen vid Farsta Centrum"

Och här skulle jag ha skrivit något om vilka spår vi lämnar efter oss, och frågetecknet kring om allt vi skapar nu kommer att förgås i cyberrymden, eller tvärtom förevigas. Men jag har inga djupare tankar kvar idag.

5 kommentarer:

  1. Vi behöver ju inte ha djupa tankar varje dag. Som tur är. För tänk om det vore ett krav? Hemska tanke.

    kram!

    SvaraRadera
  2. Inga djupare tankar kvar här heller. Somnade i soffan två timmar.

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack :)

    Nattis på dig!

    SvaraRadera
  4. Intressant att samla på vykort, det finns mycket att föreviga med en kamera. Själv har jag en kamera men har tappat bort (eller sonen har) batteriladdaren så jag får skaffa en ny. Nu när sommaren står för dören finns mycket vackert i naturen. Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack allihopa hörni. :)
    Kram!

    SvaraRadera